Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci >
 

Stručni članci

Stranica 1 / 2
Dokumenti od 1 do 25 (od ukupno 43)
Naslov Datum
Označavanje kakvoće proizvoda 1.10.2002
Pod označavanjem kakvoće proizvoda i roba smatra se nanošenje na proizvod ili ambalažu odgovarajućih znakova sukladnosti ili drugih oznaka i znakova određenih tehničkih i drugih značajki tih proizvoda, kojima se na nedvojben način potvrđuje da isti proizvodi ispunjavaju sve uvjete u pogledu njihove kakvoće (kvalitete) odnosno da su na odgovarajući način ispitani i certificirani.
Zalog i ovrha na žigu 1.12.2002
Robni, odnosno uslužni žig (registrirani robni odnosno uslužni znak, trade mark) može se odrediti kao znak koji je u gospodarskom prometu namijenjen razlikovanju roba ili usluga iste ili slične vrste različitih sudionika u gospodarskom prometu, a koji je zaštićen u skladu sa zakonom.
Pravni status zaklade 1.2.2003
Zaklada je imovina namijenjena da sama, odnosno prihodima što ih stječe, trajno služi ostvarivanju neke općekorisne ili dobrotvorne svrhe. Fundacija je imovina namijenjena da u određenom vremenskom razdoblju služi ostvarivanju neke općekorisne ili dobrotvorne svrhe.
Pravni aspekti poslovne tajne 1.3.2004
Tajna je podatak koji je zakonom, drugim propisom, općim aktom ili drugim aktom nadležnog tijela donesenim na temelju zakona, određen tajnim. Izraz tajna ima dva značenja, šire i uže. U širem značenju tajnom se naziva sve što je nepoznato, dok se u užem smislu tajna javlja u međuljudskim odnosima i čine je činjenice koje pojedine uže ili šire grupe ljudi, ili država čuvaju za sebe, skrivaju od dru...
Novine glede pravne zaštite industrijskog dizajna 1.5.2005
Sinergijski krug “autor – umjetnost – dizajn – proizvodnja – trgovina – potrošač/konzument” svakodnevna je pojavnost u svakom segmentu društvenog djelovanja, od vođenja državne politike do uređenja običnog izloga. Dizajnirati proizvod danas je složen posao kojem prethodi sustavna analiza svega onoga što utječe na oblikovanje proizvoda, njegovo predstavljan...
Ugovor o sponzorstvu 1.1.2007
Sponzorstvo je oblik marketinga gdje sponzor (pokrovitelj) doprinosi ili snosi trošak postavljanja manifestacije ili trošak nastupa sudionika na uglednoj manifestaciji ili trošak pojedinačnog sudionika ili ansambla (družine, grupe) temeljem periodičnoga ugovora, u zamjenu za ustupanje marketinških i promotivnih prava od strane sponzorirane stranke.
Nova pravila o koncilijaciji u domaćem pravu 1.7.2007
Brojni trgovački ugovori, sadrže odredbe o sporazumnom rješavanju spornih slučajeva, kojim se pokušava, uz oslon na razboritost i uviđavnost ugovornih strana, pronaći miroljubivo neprisilno rješenje odnosno izbjeći dugotrajne i neekonomične sudske i arbitražne postupke.
Povrede robne marke ili žiga na Internetu 1.9.2007
Žigom se štiti svaki znak koji se može grafički prikazati, osobito riječi, uključujući osobna imena, crteže, slova, brojke, oblike proizvoda ili njihova pakiranja, trodimenzijske oblike, boje, kao i kombinacije svih naprijed navedenih znakova, pod uvjetom da su prikladni za razlikovanje proizvoda ili usluga jednoga poduzetnika od proizvoda ili usluga drugoga poduzetnika. U Republici Hrvatskoj prav...
Nepoštena poslovna praksa prema novom Zakonu o zaštiti potrošača 1.10.2007
Potrebe daljnje harmonizacije hrvatskog prava s recentnim europskim pravom, kao i uočene manjkavosti i nedorečenosti Zakona o zaštiti potrošača iz 2003., inicirale su donošenje novog Zakona o zaštiti potrošača (NN, br. 79/07, u nastavku: ZZP) iz 2007., kao što je to praksa i u novim zemljama članicama Europske unije.
Komparativno oglašavanje 1.2.2008
Komparativno oglašavanje uređeno je u Zakonu o zaštiti potrošača (Narodne novine 79/07, u nastavku: ZZP) u okviru Dijela III. – Nepoštena poslovna praksa. Iako ZZP obično pod nepoštenom poslovnom praksom podrazumijeva zavaravajuću poslovnu praksu i agresivnu poslovnu praksu, iz sistematike ZZP-a, ali i iz pravne prirode instituta očigledno je da i komparativno oglašavanje spada u nepoštenu p...
Međunarodno stjecanje prava na žig 1.5.2009
Žig se u inozemstvu može zaštititi na tri načina: - može se u svakoj zemlji u kojoj se želi zaštititi žig, putem lokalnoga zastupnika, podnijeti prijava uredu nadležnom za prava intelektualnoga vlasništva u toj zemlji; - može se podnijeti prijava za međunarodnu registraciju žiga putem Madridskoga sustava za međunarodnu registraciju žigova - može se podnijeti prijava za registraciju žiga Zajednice ...
Kompjutersko pravo 30.11.2009
Informacijska revolucija je pojam kojim se označava povijesni zaokret u komuniciranju među ljudima i njihovim organizacijama i zajednicama izazvan određenim tehnološkim pronalaskom ili nizom tehničkih otkrića i odgovarajućih tehnoloških postupaka. Širi je pojam od izraza informatička revolucija.
Neželjena elektronička pošta 28.12.2009
Neželjena elektronička pošta (engl. spam) danas čini većinu komunikacije elektroničkom poštom. Korisnici elektroničke pošte pokušavaju se boriti protiv nje raznim tehnikama, a u pomoć im priskaču i njihovi pružatelji usluga koji sve više shvaćaju kako neželjena pošta i njima stvara štetu, ne samo zbog direktnih troškova u vidu zatrpanosti poslužitelja, smanjenja mrežne propusnosti, nego i zbog gub...
Učinci uporabe žigova 8.1.2010
Žig je isključivo monopolno pravo, jer registrirani žig nositelju daje isključiva prava koja proizlaze iz toga žiga.
Poslovanje press-clipping agencija 20.1.2010
Pozicija subjekata društvenog, političkog, kulturnog, športskog i gospodarskog života u uskoj je korelaciji s njihovom medijskom prezentacijom. Kako je svaki subjekt poseban u vlastitoj i javnoj slici koja se o njemu stvara, tako i svaki medij u kojem se prezentira ima svoje specifične tehničke karakteristike, kao i svoje kreativne, oglašivačke, utjecajne posebnosti, limite i modalitete penetraci...
Nedopušteno oglašavanje 22.2.2010
Oglašavanje kao suvremena poslovna aktivnost ima dalekosežne refleksije na privrednu poziciju potrošača i trgovaca. Kako oglašavanje bitno determinira nesmetano odvijanje tržišnih aktivnosti, ono oglašavanje koje se može okarakterizirati kao zavaravajuće odnosno nedopušteno ima za posljedicu određene pojave narušavanja tržišnog natjecanja.
Pravni aspekti zaštite baza podataka 14.6.2010
U postupku harmonizacije hrvatskog prava intelektualnog vlasništva s pravnim stečevinama Europske unije (acquis communautaire) implementirana je u naš pravni poredak i široka zaštita baza podataka.
Upravljanje u javnim ustanovama kulture 30.7.2010
Revizija zakonodavstva na području uređenja lokalne i područne (regionalne) samouprave u Republici Hrvatskoj iz 2007., 2008. i 2009., te razvoj situacije nakon posljednjih lokalnih izbora iz proljeća 2009., donijela je niz novih suvremenih demokratskom društvu bliskih rješenja u funkcioniranju i nadležnostima tijela i organa u okviru lokalne i područne samouprave, ali i niz otvorenih pitanja.
Pozicija autorskog prava u digitalnom okruženju 30.9.2010
Razvitak autorskog prava znatno je determiniran novim tehnologijama i njihovim svojstvima, koje se koriste u svrhu nastanka autorskog djela, odnosno njegove distribucije i korištenja. Međutim, uz sve napore pravna regulativa uvijek zaostaje u odnosu na razvoj tehnologije i tek što se urede pitanja vezana za refleksiju neke nove tehnologije na autorska prava, pojave se neka nova tehnološka rješenja...
Statusne promjene i preoblikovanja trgovačkih društava i zaštita prava radnika 11.11.2014
U tijeku pravnog života jednog trgovačkog društva moguće su brojne promjene koje nemaju izravan učinak na status trgovačkog društva, ali unose novine u temeljna obilježja i organizacijsku strukturu trgovačkog društva. Tako je moguće da dođe do promjena tvrtke, sjedišta, predmeta poslovanja, vlasničke strukture, povećanja i smanjenja temeljnog kapitala, prijelaz iz monističkog sustava upravljanja u...
Sudjelovanje radnika u upravljanju trgovačkim društvima prema novom Zakonu o radu 9.12.2014
Sudjelovanje radnika u odlučivanju u poduzećima i ustanovama u kojima su zaposleni jedna je od zasada suvremenog demokratskog društva, očituje se u različitim oblicima ovisno o nacionalnom pravu svake zemlje. Često se za označavanje ove aktivnosti radnika koristi i termin participacija radnika.
Statusne promjene javnih ustanova i prenošenje ugovora o radu 29.1.2015
Pojam ustanova određen je Zakonom o ustanovama (Narodne novine, broj 76/93, 29/97-ispr., 47/99 - ispr. i 35/08). Prema odredbama članka 1. stavak 1. i 2. Zakonu o ustanovama, ustanova je pravna osoba čije je osnivanje i ustrojstvo određeno Zakonom o ustanovama, a osniva se za trajno obavljanje djelatnosti odgoja, obrazovanja, znanosti, kulture, informiranja, športa, tjelesne kulture, tehničke kult...
Prava intelektualnog vlasništva kao ulog u osnivački temeljni kapital trgovačkih društava 19.3.2015
Trgovačko društvo je određeno u odredbi članka 2. stavak 1. Zakona o trgovačkim društvima (u nastavku: ZTD) kao pravna osoba čiji su osnivanje i ustroj određeni tim Zakonom. Ono se, u smislu odredbe članka 2. stavak 4. ZTD-a može osnovati za obavljanje gospodarske ili bilo koje druge djelatnosti. Trgovačko društvo je uvijek trgovac, neovisno o tome obavlja li gospodarsku ili neku drugu djelatnost,...
Nepoštene poslovne prakse u pravu Republike Hrvatske 9.6.2015
Iako se nepoštene poslovne prakse izravno ne odnose na relaciju jednog trgovca prema drugom trgovcu (Business to Business, B2B) nego na nepošten odnos trgovca prema potrošaču, ipak ovo poslovanje može štetiti i drugom trgovcu. Naime, ona ponašanja trgovca prema potrošaču koja možemo okarakterizirati kao nelojalna, ne odražavaju se samo u odnosu na potrošača determinirajući njegovu poslovnu odluku ...
Posebnosti radnog odnosa zaposlenika javnih ustanova u Republici Hrvatskoj - 1. dio 29.9.2015
Pojam ustanova određen je Zakonom o ustanovama (Narodne novine, broj 76/93, 29/97-ispr., 47/99 - ispr. i 35/08, dalje: ZU). Prema odredbama članka 1. stavak 1. i 2. ZU, ustanova je pravna osoba čije je osnivanje i ustrojstvo određeno ZU-om, a osniva se za trajno obavljanje djelatnosti odgoja, obrazovanja, znanosti, kulture, informiranja, športa, tjelesne kulture, tehničke kulture, skrbi o djeci, z...
<<  Prijašnja | Stranica: 1 2 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

Članak bez primjera obrasca(42)
Članak s primjerom obrasca(1)

Klasifikacija

1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(1)
2. PRAVOSUDNI SUSTAV(16)
4. GOSPODARSKOPRAVNO UREĐENJE(4)
5. GOSPODARSKE DJELATOSTI(7)
6. TEHNIČKI PROPISI I KAKVOĆA PROIZVODA(1)
7. NEGOSPODARSKE DJELATNOSTI(6)
9. RADNO PRAVO, ZDRAVSTVO, SOCIJALNA SKRB(8)

Datum

2018(4) 2017(6) 2016(6) 2015(6)
2014(2) 2010(6) 2009(3) 2008(1)
2007(4) 2005(1) 2004(1) 2003(1)
2002(2)

Autori

ABCĆČDĐEFGHIJKLMNOPRSŠTUVZ Ž

Autori

< SviZlatović
 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite