Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci > 1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE
 

Stručni članci

Stranica 1 / 5
Dokumenti od 1 do 25 (od ukupno 117)
Naslov Datum
Pravni aspekti poslovne tajne 1.3.2004
Tajna je podatak koji je zakonom, drugim propisom, općim aktom ili drugim aktom nadležnog tijela donesenim na temelju zakona, određen tajnim. Izraz tajna ima dva značenja, šire i uže. U širem značenju tajnom se naziva sve što je nepoznato, dok se u užem smislu tajna javlja u međuljudskim odnosima i čine je činjenice koje pojedine uže ili šire grupe ljudi, ili država čuvaju za sebe, skrivaju od dru...
Pravo policijskih službenika na naknadu radi nabave građanskog odijela 1.3.2005
U članku se analiziraju neki podzakonski akti koji nekim kategorijama policijskih službenika pružaju pravo na nabavku civilnog odijela na trošak države, poslodavca, i to bilo kroz isplatu određenog novčanog iznosa, bilo kroz organizaciju postupka nabave same odjeće. Autor u tom smislu razmatra sadržaj Pravilnika o uniformama policajaca i drugih ovlaštenih službenih osoba Ministarstva unutarnjih po...
Europski sud za ljudska prava i sud EZ-a 1.2.2006
Na formiranje Europskog prava i europskog pravnog poretka snažan utjecaj ima djelovanje dva međunarodna suda. To su Europski sud za ljudska prava sa sjedištem u Strasbourgu (dalje ESLJP) i Sud EZ-a (dalje SEZ) sa sjedištem u Luxemburgu. Iako djeluju u sklopu različitih organizacija (Europska unija i Vijeće Europe), zajedničko im je da su kroz svoju praksu oni postali kreatori, a ne samo tumači pra...
Dodatni standardi pristupa informacijama javnog sektora 1.5.2006
U "Informatoru" broj 5434 od 05.04.2006. te 5435 od 08.04.2006. godine predstavili smo Prijedlog Zakona o tajnosti podataka (u nastavku teksta: Prijedlog ZTP-a) i Prijedlog Zakona o informacijskoj sigurnosti te njihovu usporedbu s važećim Zakonom o zaštiti tajnosti podataka.
Prijelazni lanac u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave 1.9.2006
Najavljena reforma sustava lokalne i područne (regionalne) samouprave, koja se ponajprije odnosi na uvođenje neposrednog izbora župana, gradonačelnika i općinskih načelnika (počevši od idućih lokalnih/područnih izbora 2009. godine), razumijeva i određene reperkusije po prijelazni lanac u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku teksta: samoupravne jedinice).
Kohabitacija nositelja izvršne vlasti i predstavničkog tijela na lokalnoj i područnoj (regionalnoj) razini 1.10.2006
Povod za analizu sadržanu u spomenutom tekstu bili su Prijedlog Zakona o izborima općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba te Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Podsjećamo na temeljni okvir koji postavljanju spomenuta dva prijedloga zakona: a) župani, gradonačelnici i općinski načelnici biraju se neposr...
Ustrojavanje unutarnje revizije u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave 1.12.2006
Prema čl. 137. st. 1. Zakona o proračunu, unutarnja revizija tijelo je proračunskog korisnika koje neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija proračunskih korisnika, upozorava na nepravilnosti i neusklađenost sa zakonskim i drugim propisima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže mjere za njihovo otklanjanje i mjere za unaprjeđenje poslovanja proračunskog ko...
Ograničenja mogućnosti kadrovskih promjena u lokalnim i područnim (regionalnim) upravnim tijelima 1.2.2007
Među novostima koje sadrži novela Zakona o postupku primopredaje vlasti (Nar. nov., br. 94/04, 17/07 - u nastavku teksta: ZPPV), nalaze se i ograničenja mogućnosti kadrovskih promjena u upravnim tijelima lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Ugovaranje tajnosti podataka s tijelima javne vlasti 1.7.2007
U poslovnoj praksi postoje situacije u kojima ugovorne strane, kao uzgrednu odredbu kojega drugog pravnog posla, ugovaraju obvezu da kao poslovnu tajnu čuvaju (određene) podatke koje su u okviru provedbe ugovora primile od druge ugovorne strane, nerijetko uz uglavke o odgovornosti za štetu koja bi bila prouzročena kršenjem takve odredbe.
Novi Zakon o tajnosti podataka 1.7.2007
Predlagatelj Konačnog prijedloga ZTP-a ukazao je, između ostalog, na sljedeće nedostatke do sada važećeg ZZTP-a:
Usporedba kataloga ljudskih prava u glavnim međunarodnim kodifikacijama 1.1.2008
Nakon neuspjele ratifikacije Ugovora o Ustavu za Europu, 13. prosinca 2007. godine potpisan je tzv. Reformski ugovor – Lisabonski ugovor, kojim se mijenjaju i dopunjuju Ugovor o Europskoj uniji te Ugovor o osnivanju Europske zajednice (Treaty of Lisbon amending the Treaty on European Union and the Treaty establishing the European Community, CIG 14/07).
Može li zakonodavac sektorskim propisom odrediti upravnu strukturu jedinice lokalne samouprave 1.2.2008
U članku 95. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (Nar. nov., br. 16/07) propisano je da su jedinice lokalne samouprave nadležne za obavljanje sljedećih geodetskih poslova:
Pravilnici o unutarnjem redu u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 1.3.2008
Pravilnici o unutarnjem redu normativna su karika koja povezuje opći akt o ustrojstvu pojedinoga upravnog tijela (npr. uredbu Vlade o unutarnjem ustrojstvu određenog ministarstva, odnosno odluku predstavničkog tijela jedinice lokalne i područne /regionalne/samouprave o ustrojstvu upravnih tijela odnosne jedinice) s pojedinačnim aktima kojima se odlučuje o – prije svega – rasporedu službenika i nam...
Zaštita „zviždača“ u državnoj službi 1.4.2008
Nedavnom novelom Zakona o državnim službenicima (Nar. nov., br. 92/05, 142/06-Uredba, 77/07-Uredba, 107/07 i 27/08 - u nastavku teksta: ZDS), između ostalog normirana je zaštita tzv. „zviždača“ – zaposlenika koji dojavljuju nezakonitosti unutar organizacije u kojoj rade, u ovom slučaju „zviždača“ unutar državne službe.
Načini prestanka obavljanja pročelničke dužnosti 1.6.2008
U članku 53a. stavku 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 33/01, 60/01 – vjerod. tumačenje, 129/05 i 109/07 - u nastavku teksta: ZOLAPS) propisano je da upravnim tijelima u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku teksta: jedinice samouprave) upravljaju pročelnici, koje na temelju javnog natječaja imenuje poglavarstvo.
Utjecaj predstavničkih i izvršnih na upravna tijela u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 1.6.2008
U vrijeme pisanja ovog rada (kraj svibnja 2008. godine) pred upućivanjem u saborsku proceduru nalazi se najnovija verzija prijedloga zakona kojim će biti uređena prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika u upravnim tijelima samoupravnih jedinica, čiji je naziv, zasad, naveden u trima varijantama („Zakon o službenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi“, „Zakon o službeni...
Primjena Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj samoupravi 1.9.2008
Iako Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 86/08 – u nastavku teksta: ZSN) predstavlja znatan iskorak u regulaciji službeničkih odnosa u upravnim tijelima općina, gradova i županija, u vezi s njegovom primjenom – kao i kod većine propisa - mogu se javiti određene dvojbe. Za neke od takvih dvojbi ponudit ćemo rješenje u nastavku ovog t...
Primjena Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj samoupravi – ogledni primjeri 1.9.2008
Prvi posebni lokalno-područni službenički zakon – Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 86/08 – u nastavku teksta: ZSN) - na snagu je stupio 31. srpnja 2008. godine.
Utjecaj donošenja Zakona o službenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi na status pročelnika 1.10.2008
Status pročelnika upravnih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku teksta: jedinice samouprave) uređen je prije svega sljedećim propisima:
Kretanje u službi i prestanak službe 1.10.2008
Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 86/08. - u nastavku teksta: ZSN) propisuje niz službeničkopravnih instituta. U ovom tekstu donosimo ogledne primjere rješenja kojima se odlučuje o nekoliko tipičnih instituta kretanja u službi i prestanka službe – rješenja o premještaju po potrebi službe, o napredovanju, o stavljanju na raspolagan...
Obnova i ponavljanje postupka nakon presude Europskog suda za ljudska prava 1.2.2009
Konvencija za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (u nastavku: Konvencija), i Europski sud za ljudska prava (u nastavku: Europski sud) sastavni su dio našeg pravnog poretka već duže od deset godina. Europski sud, ispunjavajući svoju ulogu čuvara i tumača Konvencije, svojim presudama korigira domaću praksu i zakonodavstvo država članica u području ljudskih prava koja su zaštićena Konvencijom.
Kako pravilno podnijeti zahtjev Europskom sudu za ljudska prava 1.9.2009
U članku se analizira obrazac za podnošenje zahtjeva Europskom sudu za ljudska prava i daju se sugestije kako najbolje popuniti obrazac. Sugestije se temelje na dosadašnjoj praksi Europskog suda, poglavito u hrvatskim predmetima.
Uvjeti obavljanja detektivskih poslova u Republici Hrvatskoj 5.10.2009
Zakonom o privatnim detektivima propisuju se uvjeti i način obavljanja privatne istražne djelatnosti, prava i obveze privatnih detektiva, nadležnost za izdavanje odobrenja za obavljanje djelatnosti i dopuštenja za obavljanje detektivskih poslova te način obavljanja detektivskih poslova. Zakon nadalje propisuje način dokumentiranja, evidentiranja, čuvanja i raspolaganja podacima koje privatni detek...
Ukidanje upravnog tijela u lokalnoj jedinici 18.12.2009
U članku se razmatraju neka pitanja koja se, vezano uz ukidanje upravnog tijela, javljaju u primjeni odredbi Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Zaključno su prikazane faze postupanja kod ukidanja upravnog tijela.
Eventualna nestabilnost državne vlasti – ustavnopravno mogući raspleti 5.1.2010
Sažeto su razmotrene ustavnopravne pretpostavke i učinci različitih opcija: glasovanja o povjerenju Vladi, rekonstrukcije Vlade, raspuštanja Hrvatskog sabora te ostavke Vlade. Svaka od navedenih opcija, osim obligatornog raspuštanja te „samoraspuštanja“ Hrvatskog sabora, razumijeva suglasje barem dvaju od spomenutih triju aktera: premijerke i apsolutne većine u Hrvatskom saboru (za izg...
<<  Prijašnja | Stranica: 1 2 3 4 5 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

Članak bez primjera obrasca(112)
Članak s primjerom obrasca(5)

Klasifikacija

< Svi1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE
1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(117)
   1.1. USTAVNO UREĐENJE(31)
      1.1.1. Ustav RH(5)
      1.1.2. Ljudska prava i slobode, manjine(12)
      1.1.4. Ustavni sud(7)
      1.1.5. Izborni sustav, referendum(5)
      1.1.6. Simboli, blagdani, odlikovanja(1)
      1.1.7. Granice i granični prijelazi(1)
   1.2. USTROJSTVO DRŽAVNE VLASTI(16)
      1.2.1. Sabor(2)
      1.2.2. Vlada(1)
      1.2.3. Predsjednik RH(1)
      1.2.4. Državna uprava(7)
      1.2.5. Dužnosnici, službenici i namještenici(5)
   1.3. OBRANA, UNUTARNJI POSLOVI(4)
      1.3.1. Unutarnji poslovi, nacionalna sigurnost(2)
      1.3.3. Zaštita i spašavanje(1)
      1.3.4. Vatrogastvo, zaštita od požara(1)
   1.4. LOKALNA SAMOUPRAVA(47)
      1.4.2. Općine i gradovi(1)
   1.5. ZAŠTITA TAJNOSTI PODATAKA(6)
   1.6. EUROPSKA UNIJA(13)

Datum

2018(9) 2017(10) 2016(9) 2015(9)
2014(11) 2013(11) 2012(5) 2011(13)
2010(16) 2009(4) 2008(10) 2007(3)
2006(5) 2005(1) 2004(1)

Autori

AB CĆČ D ĐEFG H IJ K LM N OP R S ŠT UV Z Ž

Autori

Bagović(1)
Bašić(1)
Briški(1)
Butković(1)
Čuveljak(4)
Dominković(1)
Grbić(2)
Hak(2)
Jelušić(2)
Katić(1)
Maričić(4)
Marija Radelj(1)
Marković(3)
Marković, Trgovac(1)
Mičević(1)
Mijatović, Jurković(1)
Mrle(5)
Mršić(1)
Nakić(2)
Padjen(1)
Pajalić(1)
Pavlović(1)
Peček(3)
Rajko(40)
Saračević Moslavac(2)
Sarvan(6)
Seršić(1)
Struić(13)
Tolo(3)
Tomić Ilić(1)
Tuškan(2)
Vajda(2)
Vojković(2)
Zebić(2)
Zlatović(1)
Zrilić(1)

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite