Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci > 1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE >
 

Stručni članci

Stranica 1 / 1
Dokumenti od 1 do 22 (od ukupno 22)
Naslov Datum
Pojmovno određenje predstavke i njezino uređenje u hrvatskom i usporednom pravu 11.9.2018
Imajući u vidu da je ustavno pravo na predstavku u Republici Hrvatskoj razrađeno nizom zakona i drugih propisa, kao i da Ustav Republike Hrvatske i zakoni u kojima se koristi pojam predstavke ne sadrže njezinu definiciju, u ovom radu nastoji se, prvo, pojmovno odrediti predstavku, drugo, izložiti način njezina uređenja u hrvatskom pravu te, treće, razmotriti različite pristupe njezinu uređenju u u...
Europska povelja o lokalnoj samoupravi i decentralizacija 8.5.2018
U okviru izložene teme daje se lapidarni pregled same Europske povelje o lokalnoj samoupravi (u nastavku: EU povelja), s posebnim osvrtom na standarde na kojima je ona zasnovana. Osnovna načela EU povelje su manje-više od svih država potpisnica prihvaćena bezrezervno, ali implementacija tih načela razlikuje se od države do države. U tom pogledu ističe se i Republika Hrvatska koja, iako je prihvati...
Suzbijanje prijevara počinjenih protiv financijskih interesa EU kaznenopravnim sredstvima 26.4.2018
Autorica u radu razmatra propisanu strukturu istraživanja, procesuiranja i kažnjavanja fizičkih i pravnih osoba, zbog počinjenih kaznenih djela na štetu financija Unije. U zaključku se ističe da je potrebno uložiti poseban napor u suzbijanju tih pojava kriminaliteta, koji prelazi nacionalne granice, uz proširenje sudbenosti na sve suspektne slučajeva pribavljanja nezakonite imovinske koristi i nan...
Javnost u radu hrvatskog parlamenta - teorijske postavke, povijesni razvoj i oblikovanje važećega normativnog uređenja 12.12.2017
U nastojanju za istraživanjem načina reguliranja javnosti u hrvatskom parlamentarnom pravu, u radu se koristi etimološki i povijesni pristup određenju javnosti, izlažu se glavne teorijske postavke te se razmatraju relevantne ustavne i poslovničke odredbe putem kojih je moguće pratiti postupno oblikovanje načina uređenja javnosti u hrvatskom parlamentarnom pravu u razdoblju od 1947. do danas.
Djelatnost održavanja parkirališta i naplate korištenja parkirnog mjesta 18.5.2017
Djelatnost parkiranja i naplate korištenja parkirnog mjesta za svaku je urbanu sredinu od životnog značenja, a svakodnevne potrebe za parkirnim mjestima u jedinicama lokalne samouprave (u daljnjem tekstu: JLS) u praksi se rješavaju na različite načine. Jedna od novina je pojava privatnih parkirališta na nekretninama u privatnom vlasništvu, pri čemu valja razlučiti privatno vlasništvo nekretnine na...
Zakonodavac u ulozi interpretatora - osvrt na ius interpretandi parlamenta i parlamentarnu proceduru davanja tumačenja 27.4.2017
Uz legislativnu ovlast, parlamenti pojedinih država imaju i interpretativnu ovlast. Riječ je o ovlasti davanja vjerodostojnog (autentičnog) tumačenja pojedinih odredbi zakona koja počiva na shvaćanju da je zakonodavac, kao donositelj zakona, ovlašten i pojasniti njihov pravi sadržaj i smisao. Takvo tumačenje smatra se sastavnim dijelom zakona čija se odredba tumači, s njime čini pravno jedinstvenu...
Policijska podjela „složenosti“ kriminaliteta 24.3.2016
Prikupljanje potrebnih obavijesti i podataka za potrebe kaznenog postupka, prvenstveno je u nadležnosti i zadaća policijskih službenika, prema odredbama više različitih zakonskih i podzakonskih propisa. Kriminalističko istraživanje je ukupnost onih policijskih ovlasti, mjera i radnji koje se poduzimaju kada postoji osnova sumnje da se priprema ili je počinjeno kazneno djelo za koje se progoni po s...
Nadzor općih akata lokalnih i regionalnih jedinica država članica EU 26.11.2015
Nadzor općih akata lokalnih i regionalnih vlasti država članica EU u smislu njihove sukladnosti s odredbama Ugovora o EU (u daljnjem tekstu: UEU) i Ugovora o funkcioniranju EU (u daljnjem tekstu: UFEU), značajno je pravno pitanje. Prema članku 258. Ugovora o funkcioniranju EU, države članice odgovorne su za ispunjavanje obveza na temelju Ugovora, a prema stajalištima Europskog suda Pravde (u daljn...
Izborni sustav za izbor zastupnika u Hrvatski sabor, uz poseban osvrt na preferencijsko glasovanje 3.11.2015
U protekla dva desetljeća izborni sustav za izbor članova najvišega predstavničkog tijela u Republici Hrvatskoj obilježen je učestalim, ali i korjenitim promjenama kojima su primijenjeni svi temeljni modeli izbornih sustava1. Naime, od prvih višestranačkih izbora, koji su održani 1990. godine, parlamentarni izbori održani su još šest puta: 1992. (1993.), 1995. (1997.), 2000., 2003., 200...
Stjecanje vlasništva nekretnina jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne) samouprave 1.10.2015
Ustav Republike Hrvatske građanima jamči pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu. Pravo na samoupravu ostvaruje se preko lokalnih, odnosno područnih (regionalnih) predstavničkih tijela koja su sastavljena od članova izabranih na slobodnim i tajnim izborima na temelju neposrednog, jednakog i općega biračkog prava (stavak 1. i 2. članka 133.Ustava RH).
Uvjetna kazna kao razlog za prestanak službe po sili zakona 28.7.2015
Ministarstvo uprave Republike Hrvatske tijekom prvog polugodišta 2015. godine izvršilo je usporedbu podataka iz registra državnih službenika i kaznene evidencije kako bi utvrdilo postoje li uvjeti za prestanak službe pojedinih državnih službenika koji su pravomoćno osuđeni za kaznena djela koja su de lege lata razlog za prestanak službe po sili zakona. Taj je postupak proveden nakon više napisa u ...
Neka pitanja o poslovanju trgovačkih društava u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave 24.3.2015
Predstavničko tijelo JLS, odnosno JPRS osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za JLS, odnosno JPRS u svrhu ostvarivanja određenih ciljeva koji su od interesa za lokalnu, odnosno područnu (regionalnu) samoupravu, članak 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov. br. 33/01, 60/01, 129/0...
Izmjene i dopune Zakona o izboru predsjednika Republike Hrvatske 13.11.2014
Temeljne odredbe o izboru predsjednika Republike Hrvatske sadržane su u članku 95. Ustava Republike Hrvatske1, dok su posebne odredbe sadržane u Zakonu o izboru predsjednika Republike Hrvatske2. Budući da je na sjednici Hrvatskoga sabora 24. listopada 2014., donesen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o izboru predsjednika Republike Hrvatske (Narodne novine broj 128/14), usus...
Europska građanska inicijativa o ljudskom pravu na vodu i sanitarije 12.6.2014
Mogućnost podnošenja građanske inicijative u EU proizlazi iz članka 11. Ugovora EU i članka 24. Ugovora o funkcioniranju EU u cilju osiguranja šireg demokratskog sudjelovanja građana u europskim poslovima i predstavlja prvi instrument participativne demokracije na razini EU1. Europski parlament i Vijeće EU utvrdili su 16. veljače 2011. godine pravila o građanskoj inicijativi2...
Novosti u vezi s izborom članova u Europski parlament iz Republike Hrvatske 8.4.2014
Izbori članova u Europski parlament, koji će se u 28 država članica Europske unije održati od 22. do 25. svibnja 2014., bit će prvi takvi izbori od stupanja na snagu Lisabonskog ugovora, a na njima će, umjesto sadašnjih 766, biti izabran 751 član Europskog parlamenta.
Način izbora članova u Europski parlament iz Republike Hrvatske 9.4.2013
Na izborima koji će se održati u nedjelju 14. travnja 2013., birači će po prvi put imati priliku birati članove u Europski parlament iz Republike Hrvatske te, uz glasovanje za liste, imati mogućnost preferencijalnoga glasovanja za pojedine kandidate na listama. Kako bi se stekao što potpuniji uvid u način na koji će se birati članovi u jedinu instituciju Europske unije koja je izabrana neposredno ...
Sudjelovanje javnosti u postupku donošenja zakona - 2. dio 18.9.2012
Kodeksom savjetovanja sa zainteresiranom javnošću u postupcima donošenja zakona, drugih propisa i akata (Narodne novine, br. 140/09; dalje: Kodeks) utvrđeni su minimalni standardi i mjere za savjetovanje sa zainteresiranom javnošću prilikom izrade nacrta prijedloga zakona ili drugog akta kojim se izražava politika Hrvatskoga sabora ili Vlade Republike Hrvatske (dalje: Vlada), a čiji su nositelji s...
Sudjelovanje javnosti u postupku donošenja zakona - 1. dio 9.8.2012
U članku 85. Ustava Republike Hrvatske izrijekom je navedeno tko ima pravo predlagati zakone - svaki zastupnik, klubovi zastupnika, radna tijela Hrvatskoga sabora i Vlada Republike Hrvatske (dalje: Vlada). Identična formulacija upotrijebljena je i u članku 129. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 71/00., 129/00., 117/01., 6/02. - pročišćeni tekst, 41/02, 91/03, 58/04, 39/08...
Izbor zastupnika u Hrvatski sabor - 2. dio 1.12.2011
Iako je u prvom desetljeću hrvatske izborne povijesti izborni sustav za izbor zastupnika u Hrvatski sabor obilježen korjenitim promjenama kojima su primijenjeni svi temeljni modeli izbornih sustava (1990. većinski, 1992. kombinirani sustav s jednakim omjerom (50:50%) relativne većine i razmjernog predstavništva, 1995. kombinirani sustav kod kojeg je taj omjer bio promijenjen na 25:75% u korist raz...
Izbor zastupnika u Hrvatski sabor - 1. dio 15.11.2011
Nakon što je Hrvatski sabor 28. listopada 2011. godine donio odluku o svome raspuštanju (Narodne novine, br. 121/11), odluka predsjednika Republike Hrvatske o raspisivanju izbora za zastupnike u Hrvatski sabor od 31. listopada (Narodne novine, br. 122/11) činila je prvu u nizu faza izbornog procesa čiju će krunu predstavljati konstituiranje Hrvatskoga sabora 7. saziva.
Normativni okvir uređenja blagdana u Republici Hrvatskoj 28.6.2011
Dani koji se smatraju blagdanima u Republici Hrvatskoj određeni su Zakonom o blagdanima, spomendanima i neradnim danima u Republici Hrvatskoj ("Narodne novine", broj 33/96, 96/01, 13/02, 112/05, 59/06 i 55/08).
Uvjeti i postupak izbora sudaca Ustavnog suda 7.12.2010
Ustavom Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 56/90, 135/97, 8/98 - pročišćeni tekst, 113/00, 124/00 - pročišćeni tekst, 76/10, 85/10 - pročišćeni tekst) propisano je da Ustavni sud Republike Hrvatske čini trinaest sudaca koje bira Hrvatski sabor iz reda istaknutih pravnika, osobito sudaca, državnih odvjetnika, odvjetnika i sveučilišnih profesora pravnih znanosti (članak 126. stavak 1., prema no...
<<  Prijašnja | Stranica: 1 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

Članak bez primjera obrasca(21)
Članak s primjerom obrasca(1)

Klasifikacija

< Svi1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE
1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(22)
   1.1. USTAVNO UREĐENJE(9)
      1.1.1. Ustav RH(3)
      1.1.4. Ustavni sud(1)
      1.1.5. Izborni sustav, referendum(4)
      1.1.6. Simboli, blagdani, odlikovanja(1)
   1.2. USTROJSTVO DRŽAVNE VLASTI(4)
      1.2.1. Sabor(2)
      1.2.3. Predsjednik RH(1)
      1.2.5. Dužnosnici, službenici i namještenici(1)
   1.3. OBRANA, UNUTARNJI POSLOVI(1)
      1.3.1. Unutarnji poslovi, nacionalna sigurnost(1)
   1.4. LOKALNA SAMOUPRAVA(5)
   1.6. EUROPSKA UNIJA(3)

Datum

2018(3) 2017(3) 2016(1) 2015(5)
2014(3) 2013(1) 2012(2) 2011(3)
2010(1)

Autori

< Svi S

Autori

Saračević Moslavac(2)
Sarvan(6)
Seršić(1)
Struić(13)

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite