Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci > 1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE
 

Stručni članci

Stranica 1 / 5
Dokumenti od 1 do 25 (od ukupno 118)
Naslov Datum
Izbor zastupnika u Hrvatski sabor - 1. dio 15.11.2011
Nakon što je Hrvatski sabor 28. listopada 2011. godine donio odluku o svome raspuštanju (Narodne novine, br. 121/11), odluka predsjednika Republike Hrvatske o raspisivanju izbora za zastupnike u Hrvatski sabor od 31. listopada (Narodne novine, br. 122/11) činila je prvu u nizu faza izbornog procesa čiju će krunu predstavljati konstituiranje Hrvatskoga sabora 7. saziva.
Sudjelovanje javnosti u postupku donošenja zakona - 1. dio 9.8.2012
U članku 85. Ustava Republike Hrvatske izrijekom je navedeno tko ima pravo predlagati zakone - svaki zastupnik, klubovi zastupnika, radna tijela Hrvatskoga sabora i Vlada Republike Hrvatske (dalje: Vlada). Identična formulacija upotrijebljena je i u članku 129. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 71/00., 129/00., 117/01., 6/02. - pročišćeni tekst, 41/02, 91/03, 58/04, 39/08...
Pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa - 1. dio 23.11.2010
Autor u tekstu donosi odgovore na najčešća pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa.
Sloboda kretanja radnika u Europskoj uniji - 1. dio 14.5.2013
U radu autor daje prikaz slobode kretanja radnika u Europskoj uniji, tj. prava na zaposlenje u drugoj državi članici Europske unije, a što ujedno predstavlja jednu od četiri temeljne slobode koje su ključne u stvaranju zajedničkog tržišta Europske zajednice. Također, u radu se obrađuju uvjeti boravka i rada državljana iz država članica Europskog ekonomskog prostora i članova njihovih obitelji nako...
Alternativno rješavanje sporova u javnoj upravi - mogućnosti i zapreke - 1. dio 16.8.2016
Alternativno rješavanje sporova u javnoj upravi ne predstavlja samo način rješavanja konflikata, već potiče kulturu komunikacije i uvažavanja interesa javnopravnih tijela i privatnih stranaka, a sve radi stvaranja prostora pogodnog za razvoj gospodarstva, socijalnog blagostanja i efikasnih institucija. Premda nije isto pregovarati s fizičkom osobom i javnopravnim tijelom, žele li se javnopravna ti...
Izbor zastupnika u Hrvatski sabor - 2. dio 1.12.2011
Iako je u prvom desetljeću hrvatske izborne povijesti izborni sustav za izbor zastupnika u Hrvatski sabor obilježen korjenitim promjenama kojima su primijenjeni svi temeljni modeli izbornih sustava (1990. većinski, 1992. kombinirani sustav s jednakim omjerom (50:50%) relativne većine i razmjernog predstavništva, 1995. kombinirani sustav kod kojeg je taj omjer bio promijenjen na 25:75% u korist raz...
Sudjelovanje javnosti u postupku donošenja zakona - 2. dio 18.9.2012
Kodeksom savjetovanja sa zainteresiranom javnošću u postupcima donošenja zakona, drugih propisa i akata (Narodne novine, br. 140/09; dalje: Kodeks) utvrđeni su minimalni standardi i mjere za savjetovanje sa zainteresiranom javnošću prilikom izrade nacrta prijedloga zakona ili drugog akta kojim se izražava politika Hrvatskoga sabora ili Vlade Republike Hrvatske (dalje: Vlada), a čiji su nositelji s...
Pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa - 2. dio 21.12.2010
Autor u tekstu donosi odgovore na najčešća pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa.
Sloboda kretanja radnika u Europskoj uniji - 2. dio 20.6.2013
Izaslanje ili detašman je situacija u kojoj poslodavac šalje svojeg radnika iz jedne u drugu državu da tamo za njega obavlja poslove u određenom vremenskom razdoblju.
Alternativno rješavanje sporova u javnoj upravi - mogućnosti i zapreke - 2. dio 22.8.2016
Zakon o koncesijama određuje tri vrste ugovora o koncesiji i to: 1. Ugovor o koncesiji za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra kao ugovora čiji je predmet korištenje općeg ili drugog dobra za koje je zakonom određeno da je dobro od interesa za Republiku Hrvatsku. 2. Ugovor o koncesiji za javne radove te 3. Ugovor o koncesiji za javne usluge. Već mnogo puta postavljeno pitanje, spada li ug...
Pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa – 3. dio 24.1.2011
Autor u tekstu donosi odgovore na najčešća pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa. Kratice propisa koje se koriste u odgovorima:
Pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa – 4. dio 24.2.2011
Autor u tekstu donosi odgovore na najčešća pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa. Kratice propisa koje se koriste u odgovorima:
Pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa – 5. dio 19.4.2011
Autor u tekstu donosi odgovore na najčešća pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa. Kratice propisa koje se koriste u odgovorima:
Pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa – 6. dio 28.7.2011
Autor u tekstu donosi odgovore na najčešća pitanja koja se javljaju u praksi lokalnih službeničkih odnosa.
Mjere za zapošljavanje HZZZ-a u jedinicama lokalne samouprave 27.3.2014
U vrijeme kada stopa nezaposlenosti u Republici Hrvatskoj iznosi preko 22%, (prema internetskim podacima Državnog zavoda za statistiku od sredine ožujka 2014.), svaki oblik zapošljavanja, pa makar bilo i privremeno (bilo sezonsko bilo propisano tzv. „mjerama“ Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, u nastavku: HZZZ), prije svega za tog određenog pojedinca, a isto tako i za društvo u cjelini, predstavlj...
Europski sud za ljudska prava i sud EZ-a 1.2.2006
Na formiranje Europskog prava i europskog pravnog poretka snažan utjecaj ima djelovanje dva međunarodna suda. To su Europski sud za ljudska prava sa sjedištem u Strasbourgu (dalje ESLJP) i Sud EZ-a (dalje SEZ) sa sjedištem u Luxemburgu. Iako djeluju u sklopu različitih organizacija (Europska unija i Vijeće Europe), zajedničko im je da su kroz svoju praksu oni postali kreatori, a ne samo tumači pra...
Odgovornost države za „acta iure imperii“ 2.2.2016
Zahtjevi za prethodnu odluku Sudu Europske unije1 odnose se na tumačenje članka 1. stavka 1. Uredbe (EZ) br. 1393/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. studenoga 2007. o dostavi, u državama članicama, sudskih i izvansudskih pismena u građanskim ili trgovačkim stvarima, i o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1348/2000.2
Zaštita osobnih podataka i agencija za zaštitu osobnih podataka 16.6.2014
Člankom 37. Ustava Republike Hrvatske propisano je; «Svakom se jamči sigurnost i tajnost osobnih podataka. Bez privole ispitanika, osobni se podaci mogu prikupljati, obrađivati i koristiti samo uz uvjete određene zakonom. Zakonom se uređuje zaštita osobnih podataka te nadzor nad djelovanjem informatičkih sustava u državi. Zabranjena je uporaba osobnih podataka suprotna utvrđenoj svrsi njihovoga pr...
Nadzor općih akata lokalnih i regionalnih jedinica država članica EU 26.11.2015
Nadzor općih akata lokalnih i regionalnih vlasti država članica EU u smislu njihove sukladnosti s odredbama Ugovora o EU (u daljnjem tekstu: UEU) i Ugovora o funkcioniranju EU (u daljnjem tekstu: UFEU), značajno je pravno pitanje. Prema članku 258. Ugovora o funkcioniranju EU, države članice odgovorne su za ispunjavanje obveza na temelju Ugovora, a prema stajalištima Europskog suda Pravde (u daljn...
Zakon o registru birača - aktivnosti i obveze Državne geodetske uprave 26.3.2013
Sukladno Zakonu o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (NN 16/07, 124/10), središnje mjesto u Republici Hrvatskoj za prikupljanje, ažuriranje, kontrolu i distribuciju svih prostornih podataka predstavlja Državna geodetska uprava. U njezinoj nadležnosti tako je vođenje i održavanje Registra prostornih jedinica, evidencije u kojoj se vode i održavaju podaci o prostornim jedinicama i to: državi, žu...
Zaštita od arbitrarnosti kao zahtjev prava na pravično suđenje - u novijoj praksi Ustavnog suda 8.8.2018
Pojam arbitrarnosti odnosno zahtjev zaštite od arbitrarnosti predstavlja zanimljivo područje razmatranja teoretičara i praktičara ustavnog prava, unatoč proteku vremena od kada je ovaj zahtjev zauzeo učestalije mjesto u obrazloženjima ustavnosudskih odluka. Nesumnjivo je to pojam u okviru kojeg se ustavnosudske odluke mogu vrlo često analizirati i rijetko kada iskusan ustavnosudski praktičar ne bi...
Argument "zdravog razuma" u ustavnosudskoj praksi 5.4.2018
Ustavno sudovanje pojam je svakodnevno obogaćen nekim dodatnim razlogom koji zaokuplja pažnju pravnika praktičara kojima su ustavno i konvencijsko pravo profesionalna preokupacija. O ustavnom sudovanju pišemo već dugi niz godina, svaki put pomalo zadivljeni odnosom te kratke knjižice ustavnih postavki, Ustava, i bogate ustavnosudske prakse koja proizlazi iz tih ustavnih prava, načela i jamstava. Z...
Načelo ne bis in idem s aspekta zaštite ljudskih prava 25.4.2017
Sagledavajući pojedine nacionalne pravne sustave zasebno ili zajedno u vezi s međunarodnim pravnim pravilima, vidljivo je da ne bis in idem predstavlja ne samo temeljno načelo u području kaznenog prava, već i u području zaštite ljudskih prava. U hrvatskom pravnom poretku načelo ne bis in idem definirano je članku 31. stavku 2. Ustava Republike Hrvatske, članku 4. Protokola br. 7 uz Konvenciju za z...
Pravni aspekti poslovne tajne 1.3.2004
Tajna je podatak koji je zakonom, drugim propisom, općim aktom ili drugim aktom nadležnog tijela donesenim na temelju zakona, određen tajnim. Izraz tajna ima dva značenja, šire i uže. U širem značenju tajnom se naziva sve što je nepoznato, dok se u užem smislu tajna javlja u međuljudskim odnosima i čine je činjenice koje pojedine uže ili šire grupe ljudi, ili država čuvaju za sebe, skrivaju od dru...
Zaštita biračkog prava s posebnim osvrtom na kaznena djela 9.5.2013
Dana 19. svibnja 2013. slijede novi redoviti lokalni izbori. Gotovo da nema izbora, pa tako niti lokalnih, da mediji ne pišu, osnovano ili ne, o nepravilnostima, propustima i slično. Isto tako, nema izbora, a da je Ustavni sud Republike Hrvatske „bez posla“, tj. da ne mora rješavati podnesene prigovore.
<<  Prijašnja | Stranica: 1 2 3 4 5 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

Članak bez primjera obrasca(113)
Članak s primjerom obrasca(5)

Klasifikacija

< Svi1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE
1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(118)
   1.1. USTAVNO UREĐENJE(32)
      1.1.1. Ustav RH(5)
      1.1.2. Ljudska prava i slobode, manjine(13)
      1.1.4. Ustavni sud(7)
      1.1.5. Izborni sustav, referendum(5)
      1.1.6. Simboli, blagdani, odlikovanja(1)
      1.1.7. Granice i granični prijelazi(1)
   1.2. USTROJSTVO DRŽAVNE VLASTI(16)
      1.2.1. Sabor(2)
      1.2.2. Vlada(1)
      1.2.3. Predsjednik RH(1)
      1.2.4. Državna uprava(7)
      1.2.5. Dužnosnici, službenici i namještenici(5)
   1.3. OBRANA, UNUTARNJI POSLOVI(4)
      1.3.1. Unutarnji poslovi, nacionalna sigurnost(2)
      1.3.3. Zaštita i spašavanje(1)
      1.3.4. Vatrogastvo, zaštita od požara(1)
   1.4. LOKALNA SAMOUPRAVA(47)
      1.4.2. Općine i gradovi(1)
   1.5. ZAŠTITA TAJNOSTI PODATAKA(6)
   1.6. EUROPSKA UNIJA(13)

Datum

2018(10) 2017(10) 2016(9) 2015(9)
2014(11) 2013(11) 2012(5) 2011(13)
2010(16) 2009(4) 2008(10) 2007(3)
2006(5) 2005(1) 2004(1)

Autori

AB CĆČ D ĐEFG H IJ K LM N OP R S ŠT UV Z Ž

Autori

Bagović(1)
Bašić(1)
Briški(1)
Butković(1)
Čuveljak(4)
Dominković(1)
Gović Penić(1)
Grbić(2)
Hak(2)
Jelušić(2)
Katić(1)
Maričić(4)
Marija Radelj(1)
Marković(3)
Marković, Trgovac(1)
Mičević(1)
Mijatović, Jurković(1)
Mrle(5)
Mršić(1)
Nakić(2)
Padjen(1)
Pajalić(1)
Pavlović(1)
Peček(3)
Rajko(40)
Saračević Moslavac(2)
Sarvan(6)
Seršić(1)
Struić(13)
Tolo(3)
Tomić Ilić(1)
Tuškan(2)
Vajda(2)
Vojković(2)
Zebić(2)
Zlatović(1)
Zrilić(1)

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite