Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci > 1.2. USTROJSTVO DRŽAVNE VLASTI
 

Stručni članci

Stranica 1 / 1
Dokumenti od 1 do 16 (od ukupno 16)
Naslov Datum
Načelo ne bis in idem u postupku zbog povrede službene dužnosti - konvencijska i nacionalna perspektiva 8.3.2018
U ovome radu, nakon kratkoga generalnog izlaganja o pravnoj prirodi i obilježjima disciplinske odgovornosti, iznose se novija stajališta iznesena u praksi Europskog suda za ljudska prava (dalje: ESLJP) vezana za primjenu načela ne bis in idem, kao i primjere s time povezane hrvatske pravne prakse. Analizirane su i novosti koje u tom pogledu donosi presuda ESLJP-a u predmetu A. i B. protiv Norveške...
Javnost u radu hrvatskog parlamenta - teorijske postavke, povijesni razvoj i oblikovanje važećega normativnog uređenja 12.12.2017
U nastojanju za istraživanjem načina reguliranja javnosti u hrvatskom parlamentarnom pravu, u radu se koristi etimološki i povijesni pristup određenju javnosti, izlažu se glavne teorijske postavke te se razmatraju relevantne ustavne i poslovničke odredbe putem kojih je moguće pratiti postupno oblikovanje načina uređenja javnosti u hrvatskom parlamentarnom pravu u razdoblju od 1947. do danas.
Odgovornost države za štetu u sudskoj praksi 19.10.2017
Ustavni sud Republike Hrvatske je u odluci broj: U-III-2314/2006 od 21. veljače 2007. (Narodne novine broj 36/07), zauzeo stajalište da za postojanje javnopravne odgovornosti države za štetu u smislu članka 13. Zakona o sustavu države uprave trebaju biti kumulativno ispunjene tri pravne pretpostavke: prvo, nezakoniti ili nepravilan rad tijela države uprave; drugo, postojanje štete koja je zbog tog...
Izvodi iz komparativne javne uprave na primjeru Republike Hrvatske i Republike Srbije 10.8.2017
Korisnički usmjerena uprava je uprava kojoj je cilj podrška korisniku u jednostavnom i transparentnom ostvarivanju interesa te sudjelovanja u društvenom odlučivanju uz stalnu prilagodbu usluga.1 Javna usluga je ishod poslovnog procesa unutar javnopravnih tijela, koji rješavaju korisnička pitanja unutar zakonskih nadležnosti i odgovornosti javnog sektora. Elektronička javna usluga je usl...
Zakonodavac u ulozi interpretatora - osvrt na ius interpretandi parlamenta i parlamentarnu proceduru davanja tumačenja 27.4.2017
Uz legislativnu ovlast, parlamenti pojedinih država imaju i interpretativnu ovlast. Riječ je o ovlasti davanja vjerodostojnog (autentičnog) tumačenja pojedinih odredbi zakona koja počiva na shvaćanju da je zakonodavac, kao donositelj zakona, ovlašten i pojasniti njihov pravi sadržaj i smisao. Takvo tumačenje smatra se sastavnim dijelom zakona čija se odredba tumači, s njime čini pravno jedinstvenu...
Zakoni prihvaćeni šutnjom ili savjetovanje sa zainteresiranom javnošću 21.2.2017
Autorica u članku analizira načine donošenja propisa te skreće pozornost na mogućnosti da svi javno komentiraju donošenje propisa, a na koje komentare je nadležno tijelo dužno dati i odgovor. Svrha rada je potaknuti zainteresiranu javnost za sudjelovanje u zakonodavnim postupcima, kako bi doneseni propisi bili što kvalitetniji.
Članovi uprava, nadzornih i upravnih odbora trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za RH 6.12.2016
Jedna od aktualnijih tema na našoj političkoj sceni trenutno je način odabira i imenovanja upravljačke strukture trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za RH. To posebice iz razloga jer je Vlada RH nedavno izmijenila Uredbu o kriterijima za provedbu postupaka odabira i imenovanja predsjednika i članova uprava trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strat...
Alternativno rješavanje sporova u javnoj upravi - mogućnosti i zapreke - 2. dio 22.8.2016
Zakon o koncesijama određuje tri vrste ugovora o koncesiji i to: 1. Ugovor o koncesiji za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra kao ugovora čiji je predmet korištenje općeg ili drugog dobra za koje je zakonom određeno da je dobro od interesa za Republiku Hrvatsku. 2. Ugovor o koncesiji za javne radove te 3. Ugovor o koncesiji za javne usluge. Već mnogo puta postavljeno pitanje, spada li ug...
Alternativno rješavanje sporova u javnoj upravi - mogućnosti i zapreke - 1. dio 16.8.2016
Alternativno rješavanje sporova u javnoj upravi ne predstavlja samo način rješavanja konflikata, već potiče kulturu komunikacije i uvažavanja interesa javnopravnih tijela i privatnih stranaka, a sve radi stvaranja prostora pogodnog za razvoj gospodarstva, socijalnog blagostanja i efikasnih institucija. Premda nije isto pregovarati s fizičkom osobom i javnopravnim tijelom, žele li se javnopravna ti...
Uvjetna kazna kao razlog za prestanak službe po sili zakona 28.7.2015
Ministarstvo uprave Republike Hrvatske tijekom prvog polugodišta 2015. godine izvršilo je usporedbu podataka iz registra državnih službenika i kaznene evidencije kako bi utvrdilo postoje li uvjeti za prestanak službe pojedinih državnih službenika koji su pravomoćno osuđeni za kaznena djela koja su de lege lata razlog za prestanak službe po sili zakona. Taj je postupak proveden nakon više napisa u ...
Naknada štete počinjene od tijela državne uprave, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravnih osoba s javnim ovlastima u povjerenim im poslovima državne uprave 21.7.2015
U pravnoj praksi nerijetki su slučajevi u kojima se nameće pitanje (ne)odgovornosti države, Republike Hrvatske, za nastalu odnosno počinjenu štetu. Odštetnopravna materija odgovornosti države za štetu nije regulirana na jedinstven način nego fragmentarno kroz čitav niz lex specialisa koji normiraju deliktnu odgovornost države zbog nezakonitog rada, primjerice, sudaca, državnih odvjetnika, pripadni...
Izmjene i dopune Zakona o izboru predsjednika Republike Hrvatske 13.11.2014
Temeljne odredbe o izboru predsjednika Republike Hrvatske sadržane su u članku 95. Ustava Republike Hrvatske1, dok su posebne odredbe sadržane u Zakonu o izboru predsjednika Republike Hrvatske2. Budući da je na sjednici Hrvatskoga sabora 24. listopada 2014., donesen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o izboru predsjednika Republike Hrvatske (Narodne novine broj 128/14), usus...
Upravljanje ljudskim potencijalima u državnoj službi s osvrtom na smjernice Europske unije za upravljanje kadrovima 9.11.2010
Čovjek je ključni čimbenik svake ljudske djelatnosti, stoga je njegovo znanje i sposobnost najvrjednija imovina koju posjeduje. Upravo je zbog toga glavni zadatak svake organizacije upravljanje i razvoj ljudskih potencijala (HRM - Human Resources Management).
Uredsko poslovanje u tijelima državne uprave 21.5.2010
Primjena propisa o uredskom poslovanju počiva na temeljnim načelima uredskog poslovanja, pravilnom načinu određivanja klasifikacijskih oznaka i urudžbenog broja, upisivanja akata u propisane uredske knjige, dodjeli akata i predmeta u rad i postupanju po njima, radi rješavanja otpreme te arhiviranja i čuvanja do izlučivanja i predaje nadležnom državnom arhivu ili drugom nadležnom tijelu.
Pravilnici o unutarnjem redu prema Zakonu o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 18.2.2010
Raščlanjene su odredbe Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi kojima je uređena materija pravilnika o unutarnjem redu upravnih tijela u navedenim jedinicama, kao i neka otvorena pitanja vezana uz pravilnike o unutarnjem redu. Pravilnici o unutarnjem redu normativna su karika koja povezuje službeničkopravne propise te opći akt lokalne jedinice o ustro...
Zaštita „zviždača“ u državnoj službi 1.4.2008
Nedavnom novelom Zakona o državnim službenicima (Nar. nov., br. 92/05, 142/06-Uredba, 77/07-Uredba, 107/07 i 27/08 - u nastavku teksta: ZDS), između ostalog normirana je zaštita tzv. „zviždača“ – zaposlenika koji dojavljuju nezakonitosti unutar organizacije u kojoj rade, u ovom slučaju „zviždača“ unutar državne službe.
<<  Prijašnja | Stranica: 1 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

Članak bez primjera obrasca(16)

Klasifikacija

< Svi1.2. USTROJSTVO DRŽAVNE VLASTI
1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(16)
   1.2. USTROJSTVO DRŽAVNE VLASTI(16)
      1.2.1. Sabor(2)
      1.2.2. Vlada(1)
      1.2.3. Predsjednik RH(1)
      1.2.4. Državna uprava(7)
      1.2.5. Dužnosnici, službenici i namještenici(5)

Datum

2018(1) 2017(5) 2016(3) 2015(2)
2014(1) 2010(3) 2008(1)

Autori

ABCĆČ D ĐEFGH IJ KLMNOP R S ŠT UVZ Ž

Autori

Čuveljak(1)
Dominković(1)
Hak(2)
Jelušić(1)
Peček(1)
Rajko(3)
Sarvan(1)
Struić(3)
Tuškan(2)
Zebić(1)

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite