Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci > Članak bez primjera obrasca >
 

Stručni članci

Stranica 1 / 1
Dokumenti od 1 do 17 (od ukupno 17)
Naslov Datum
Novi Zakon o komunalnom gospodarstvu 4.9.2018
Za JLS nakon stupanja na snagu ZKG 68/18 predstoji donošenje općih akata za provedbu tog zakona, naročito novih odluka o komunalnom doprinosu, komunalnoj naknadi i komunalnom redu, a nakon toga donošenje pojedinačnih akata (rješenja) sukladno tim odlukama. Budući da odredbe ZKG 68/18 uređuju obuhvat pravnih odnosa, sadržaj i oblik tih akata kao i postupovne odredbe na drugačiji način od dosadašnje...
Pravno uređenje koncesija za zahvaćanje vode radi stavljanja na tržište u izvornom obliku ili u prerađenom obliku, u bocama ili drugoj ambalaži u Republici Hrvatskoj 14.6.2018
Aktualni interes hrvatske javnosti usmjeren je primarno na rasprave o zaštiti voda od privatizacije i ograničavanju davanja koncesija za zahvaćanje vode radi stavljanja na tržište u izvornom obliku ili u prerađenom obliku, u bocama ili drugoj ambalaži. Zabrinutost javnosti raste uslijed spoznaja da bi koncesije za zahvaćanje vode za proizvodnju botiljirane vode radi stavljanja na tržište, koje su ...
Primjena načela onečišćivač plaća u obračunu cijene prikupljanja komunalnog otpada 10.4.2018
Pitanje obračuna cijene javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i prikupljanja biorazgradivog komunalnog otpada (u nastavku: javna usluga) prema načelu onečišćivač plaća središnje je pitanje uspostave sustava održivog gospodarenja komunalnim otpadom, stoga u ovom radu analiziramo odredbe zakona i podzakonskih akata o strukturi cijene javne usluge koja mora biti određena sukladno nače...
Povreda ljudskog prava na poštovanje privatnog i obiteljskog života i doma zbog neobavljanja i neodgovarajuće kvalitete komunalnih usluga 23.1.2018
U radu se analiziraju slučajevi u kojima je, zbog izostanka obavljanja komunalnih djelatnosti, odnosno zbog isporuke neodgovarajuće kvalitete komunalnih usluga, došlo do onečišćenja okoliša i povrede prava korisnika komunalnih usluga u opsegu koji je utjecao na povredu njihovog ljudskog prava na poštovanje privatnog i obiteljskog života i doma iz članka 8. Konvencije.
Zaštita ljudskog prava na vodu u presudama Europskog suda za ljudska prava i nacionalnih sudova država članica EU 28.9.2017
Ljudsko pravo na vodu još uvijek nije prepoznato kao samostalno ljudsko pravo u sustavu međunarodnog prava, već kao ljudsko pravo koje je esencijalno za potpuno ostvarenje života i svih ljudskih prava, tj. ljudsko pravo subordinirano drugim građanskim i političkim, te gospodarskim, socijalnim i kulturnim ljudskim pravima, tj. kao ljudsko pravo koje je izvedeno ili potrebno za ostvarenje drugih lju...
Ugovori o raspolaganju nekretninama u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave - 1. dio 4.7.2017
U ovom radu izlažemo određene dvojbe u odnosu na postupak, vrste, izradu i oblik ugovora građanskopravne naravi koje zaključuju jedinice lokalne samouprave (u nastavku: JLS) i jedinice područne (regionalne) samouprave (u nastavku: JPRS) kada raspolažu nekretninama u njihovom vlasništvu u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga, koji je određen Ustavom Republike Hrvatske i Zakonom o lokalnoj ...
Upravljanje vodnim uslugama kao faktor teritorijalne integracije lokalnih jedinica 23.2.2017
U povijesti ljudskog društva sve su ljudske zajednice imale potrebu primarno osigurati dovoljne količine vode za piće potrebne za osiguranje života njihovih članova. Od lutajućih ljudskih zajednica lovaca koje su se snabdijevale vodom nađenom u prirodi, te prvih protourbanih naselja, kasnije antičkih gradova Grčke i Rima, srednjevjekovnih gradova - općina, rastućih gradova u 19. stoljeću pa sve do...
(Ne)dopuštenost mjere obustave isporuke vodnih usluga kućanstvima u Republici Hrvatskoj 29.12.2016
Dopuštenost poduzimanja mjere obustave isporuke vodnih usluga zbog neplaćanja računa za isporučene usluge jedno je od pitanja koje najčešće postavljaju isporučitelji vodnih usluga u neposrednoj primjeni Zakona o vodama (Nar. nov. br. 153/09, 130/11, 56/13 i 14/14 - u daljnjem tekstu: ZV). Isporučiteljima je mjera obustave vodnih usluga zbog neplaćanja računa za isporučene usluge važna jer njezinom...
Usluge od općeg gospodarskog interesa u europskom pravu 27.10.2016
Pristupanje Republike Hrvatske EU ima značajne implikacije na zakonodavstvo u sektoru javnih usluga. Prema tradiciji francuskog prava, u zakonodavstvu Republike Hrvatske pojam javne službe označava obavljanje usluga u čijoj je izvedbi prisutan javni interes.
Pravno uređenje društvenih odnosa opskrbe vodom za piće i sanitarne potrebe u povijesti i promjene na prijelazu iz 20. u 21. stoljeće 17.8.2016
Od prapovijesnog razvoja ljudskog društva opskrba vodom za piće osnovna je ljudska potreba za održanje života koja je zadovoljavana na različite načine, ovisno o stupnju tehnološkog razvoja pojedinog povijesnog razdoblja. Sve su ljudske zajednice osiguravale dostupnost osnovnih količina vode za piće i sanitarne potrebe svim članovima, dok je diskriminatorna praksa u opskrbi vodom za piće i sanitar...
Nadzor općih akata lokalnih i regionalnih jedinica država članica EU 26.11.2015
Nadzor općih akata lokalnih i regionalnih vlasti država članica EU u smislu njihove sukladnosti s odredbama Ugovora o EU (u daljnjem tekstu: UEU) i Ugovora o funkcioniranju EU (u daljnjem tekstu: UFEU), značajno je pravno pitanje. Prema članku 258. Ugovora o funkcioniranju EU, države članice odgovorne su za ispunjavanje obveza na temelju Ugovora, a prema stajalištima Europskog suda Pravde (u daljn...
Stjecanje vlasništva nekretnina jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne) samouprave 1.10.2015
Ustav Republike Hrvatske građanima jamči pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu. Pravo na samoupravu ostvaruje se preko lokalnih, odnosno područnih (regionalnih) predstavničkih tijela koja su sastavljena od članova izabranih na slobodnim i tajnim izborima na temelju neposrednog, jednakog i općega biračkog prava (stavak 1. i 2. članka 133.Ustava RH).
Uvjetna kazna kao razlog za prestanak službe po sili zakona 28.7.2015
Ministarstvo uprave Republike Hrvatske tijekom prvog polugodišta 2015. godine izvršilo je usporedbu podataka iz registra državnih službenika i kaznene evidencije kako bi utvrdilo postoje li uvjeti za prestanak službe pojedinih državnih službenika koji su pravomoćno osuđeni za kaznena djela koja su de lege lata razlog za prestanak službe po sili zakona. Taj je postupak proveden nakon više napisa u ...
Efekti privatizacije javnih vodnih usluga 7.5.2015
Implementacija politike novog javnog menadžmenta u upravljanju javnim vodnim uslugama krajem 20. i početkom 21. stoljeća nije polučila pozitivne rezultate poput onih u privatizaciji sektora velikih mrežnih industrija kao što su, primjerice željeznički prijevoz, energetske usluge (opskrba električnom energijom, opskrba plinom, opskrba toplinskom energijom) ili telekomunikacijske usluge, koja je kor...
Neka pitanja o poslovanju trgovačkih društava u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave 24.3.2015
Predstavničko tijelo JLS, odnosno JPRS osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za JLS, odnosno JPRS u svrhu ostvarivanja određenih ciljeva koji su od interesa za lokalnu, odnosno područnu (regionalnu) samoupravu, članak 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov. br. 33/01, 60/01, 129/0...
Komunalni doprinos - 1. dio 12.8.2014
Pravni institut komunalnog doprinosa unesen je u pravni sustav Republike Hrvatske Zakonom o komunalnom gospodarstvu (Nar. nov. br. 36/95 - primjenjuje se od 8. kolovoza 1995. godine - u nastavku: ZKG/95) i zamijenio je dotadašnji ugovor o financiranju izgradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture koji su, prema odredbi članka 37. Zakona o komunalnim djelatnostima (Nar. nov. br. 15/79, 18/7...
Europska građanska inicijativa o ljudskom pravu na vodu i sanitarije 12.6.2014
Mogućnost podnošenja građanske inicijative u EU proizlazi iz članka 11. Ugovora EU i članka 24. Ugovora o funkcioniranju EU u cilju osiguranja šireg demokratskog sudjelovanja građana u europskim poslovima i predstavlja prvi instrument participativne demokracije na razini EU1. Europski parlament i Vijeće EU utvrdili su 16. veljače 2011. godine pravila o građanskoj inicijativi2...
<<  Prijašnja | Stranica: 1 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

< SviČlanak bez primjera obrasca

Klasifikacija

1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(5)
2. PRAVOSUDNI SUSTAV(1)
4. GOSPODARSKOPRAVNO UREĐENJE(5)
5. GOSPODARSKE DJELATOSTI(6)

Datum

2018(4) 2017(3) 2016(3) 2015(5)
2014(2)

Autori

ABCĆČDĐEFGHIJKLMNOPRS ŠTUVZŽ

Autori

< SviSarvan
 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite