Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci > Članak bez primjera obrasca > 1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE
 

Stručni članci

Stranica 1 / 5
Dokumenti od 1 do 25 (od ukupno 113)
Naslov Datum
Dopuštenost video nadzora u predavaonicama kroz prizmu odluke Europskog suda za ljudska prava 9.10.2018
Europski sud za ljudska prava u Strasbourgu (dalje: ESLJP) nedavno je odlučivao u predmetu Mirković-Antović protiv Crne Gore. Odluka je donesena u povodu zahtjeva br. 70838/13, i to dana 31. listopada 2017. Zahtjev se odnosio na zaštitu privatnosti za koju su podnositelji zahtjeva smatrali da je postavljanjem video nadzora narušena. Budući da je zakonsko uređenje mogućnosti video nadzora u Crnoj G...
Pojmovno određenje predstavke i njezino uređenje u hrvatskom i usporednom pravu 11.9.2018
Imajući u vidu da je ustavno pravo na predstavku u Republici Hrvatskoj razrađeno nizom zakona i drugih propisa, kao i da Ustav Republike Hrvatske i zakoni u kojima se koristi pojam predstavke ne sadrže njezinu definiciju, u ovom radu nastoji se, prvo, pojmovno odrediti predstavku, drugo, izložiti način njezina uređenja u hrvatskom pravu te, treće, razmotriti različite pristupe njezinu uređenju u u...
Zaštita od arbitrarnosti kao zahtjev prava na pravično suđenje - u novijoj praksi Ustavnog suda 8.8.2018
Pojam arbitrarnosti odnosno zahtjev zaštite od arbitrarnosti predstavlja zanimljivo područje razmatranja teoretičara i praktičara ustavnog prava, unatoč proteku vremena od kada je ovaj zahtjev zauzeo učestalije mjesto u obrazloženjima ustavnosudskih odluka. Nesumnjivo je to pojam u okviru kojeg se ustavnosudske odluke mogu vrlo često analizirati i rijetko kada iskusan ustavnosudski praktičar ne bi...
Europski javni tužitelj 5.6.2018
U lipnju 2017. na sjednici Vijeća za pravosuđe postignuto je suglasje dvadeset država članica - Austrije, Belgije, Bugarske, Cipra, Češke, Estonije, Finske, Francuske, Grčke, Hrvatske1, Italije, Latvije, Litve, Luksemburga, Njemačke, Portugala, Rumunjske, Slovačke, Slovenije i Španjolske - o potrebi osnivanja Ureda europskog javnog tužitelja (u nastavku: Ured). Riječ je o decentralizira...
Europska povelja o lokalnoj samoupravi i decentralizacija 8.5.2018
U okviru izložene teme daje se lapidarni pregled same Europske povelje o lokalnoj samoupravi (u nastavku: EU povelja), s posebnim osvrtom na standarde na kojima je ona zasnovana. Osnovna načela EU povelje su manje-više od svih država potpisnica prihvaćena bezrezervno, ali implementacija tih načela razlikuje se od države do države. U tom pogledu ističe se i Republika Hrvatska koja, iako je prihvati...
Pravo na poštovanje doma - između odredbi nacionalnog zakonodavstva i stajališta Europskog suda za ljudska prava i Ustavnog suda Republike Hrvatske 2.5.2018
Ustavni sud Republike Hrvatske, kao „posrednik“ između europskih standarda zaštite ljudskih prava i prihvaćanja tih stajališta u domaćem pravnom i sudskom sustavu, kroz svoje odluke ističe da Ustav Republike Hrvatske jamči prava koja su stvarna i djelotvorna, a ne teorijska ili iluzorna. Članak 8. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda jamči pravo na poštovanje privatnog i obitel...
Suzbijanje prijevara počinjenih protiv financijskih interesa EU kaznenopravnim sredstvima 26.4.2018
Autorica u radu razmatra propisanu strukturu istraživanja, procesuiranja i kažnjavanja fizičkih i pravnih osoba, zbog počinjenih kaznenih djela na štetu financija Unije. U zaključku se ističe da je potrebno uložiti poseban napor u suzbijanju tih pojava kriminaliteta, koji prelazi nacionalne granice, uz proširenje sudbenosti na sve suspektne slučajeva pribavljanja nezakonite imovinske koristi i nan...
Argument "zdravog razuma" u ustavnosudskoj praksi 5.4.2018
Ustavno sudovanje pojam je svakodnevno obogaćen nekim dodatnim razlogom koji zaokuplja pažnju pravnika praktičara kojima su ustavno i konvencijsko pravo profesionalna preokupacija. O ustavnom sudovanju pišemo već dugi niz godina, svaki put pomalo zadivljeni odnosom te kratke knjižice ustavnih postavki, Ustava, i bogate ustavnosudske prakse koja proizlazi iz tih ustavnih prava, načela i jamstava. Z...
Načelo ne bis in idem u postupku zbog povrede službene dužnosti - konvencijska i nacionalna perspektiva 8.3.2018
U ovome radu, nakon kratkoga generalnog izlaganja o pravnoj prirodi i obilježjima disciplinske odgovornosti, iznose se novija stajališta iznesena u praksi Europskog suda za ljudska prava (dalje: ESLJP) vezana za primjenu načela ne bis in idem, kao i primjere s time povezane hrvatske pravne prakse. Analizirane su i novosti koje u tom pogledu donosi presuda ESLJP-a u predmetu A. i B. protiv Norveške...
Postupak i razlozi selekcije (redovnih) ustavnih tužbi 20.2.2018
U radu analiziramo ustavni instrument tzv. redovne ustavne tužbe te ćemo približiti tehniku i razloge selekcije ustavnih tužbi (koje ispunjavaju postupovne pretpostavke) na one koje pružaju i na one koje ne pružaju Ustavnom sudu valjanu osnovu za odlučivanje o ustavnopravnoj biti stvari. Drugim riječima, bavit ćemo se tzv. meritornim odbačajima, modelu postupanja s ustavnim tužbama, uvedenom 2009....
Javnost u radu hrvatskog parlamenta - teorijske postavke, povijesni razvoj i oblikovanje važećega normativnog uređenja 12.12.2017
U nastojanju za istraživanjem načina reguliranja javnosti u hrvatskom parlamentarnom pravu, u radu se koristi etimološki i povijesni pristup određenju javnosti, izlažu se glavne teorijske postavke te se razmatraju relevantne ustavne i poslovničke odredbe putem kojih je moguće pratiti postupno oblikovanje načina uređenja javnosti u hrvatskom parlamentarnom pravu u razdoblju od 1947. do danas.
Odgovornost države za štetu u sudskoj praksi 19.10.2017
Ustavni sud Republike Hrvatske je u odluci broj: U-III-2314/2006 od 21. veljače 2007. (Narodne novine broj 36/07), zauzeo stajalište da za postojanje javnopravne odgovornosti države za štetu u smislu članka 13. Zakona o sustavu države uprave trebaju biti kumulativno ispunjene tri pravne pretpostavke: prvo, nezakoniti ili nepravilan rad tijela države uprave; drugo, postojanje štete koja je zbog tog...
Izvodi iz komparativne javne uprave na primjeru Republike Hrvatske i Republike Srbije 10.8.2017
Korisnički usmjerena uprava je uprava kojoj je cilj podrška korisniku u jednostavnom i transparentnom ostvarivanju interesa te sudjelovanja u društvenom odlučivanju uz stalnu prilagodbu usluga.1 Javna usluga je ishod poslovnog procesa unutar javnopravnih tijela, koji rješavaju korisnička pitanja unutar zakonskih nadležnosti i odgovornosti javnog sektora. Elektronička javna usluga je usl...
Najčešća sredstva pravne zaštite pred Ustavnim sudom 11.5.2017
Nedavno se u javnosti mnogo raspravljalo i komentiralo oko ustavnosti pojedinih odredbi Zakona o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (ZFPPN), Zakona o porezu na dohodak (ZPD) i Zakona o uskrati prava na uvećanje plaće po osnovu ostvarenih godina radnog staža koji propisi su nedvojbeno od velikog općeg značenja. Na to su vjerojatno utjecala i nedavno donesena Rješenja Ustavnog suda Repu...
Zakonodavac u ulozi interpretatora - osvrt na ius interpretandi parlamenta i parlamentarnu proceduru davanja tumačenja 27.4.2017
Uz legislativnu ovlast, parlamenti pojedinih država imaju i interpretativnu ovlast. Riječ je o ovlasti davanja vjerodostojnog (autentičnog) tumačenja pojedinih odredbi zakona koja počiva na shvaćanju da je zakonodavac, kao donositelj zakona, ovlašten i pojasniti njihov pravi sadržaj i smisao. Takvo tumačenje smatra se sastavnim dijelom zakona čija se odredba tumači, s njime čini pravno jedinstvenu...
Načelo ne bis in idem s aspekta zaštite ljudskih prava 25.4.2017
Sagledavajući pojedine nacionalne pravne sustave zasebno ili zajedno u vezi s međunarodnim pravnim pravilima, vidljivo je da ne bis in idem predstavlja ne samo temeljno načelo u području kaznenog prava, već i u području zaštite ljudskih prava. U hrvatskom pravnom poretku načelo ne bis in idem definirano je članku 31. stavku 2. Ustava Republike Hrvatske, članku 4. Protokola br. 7 uz Konvenciju za z...
Ponavljanje domaćih sudskih postupaka u kontekstu izvršenja presuda Europskog suda za ljudska prava o neučinkovitim istragama 23.3.2017
Uredno izvršenje presuda Europskog suda za ljudska prava nesporna je međunarodna obveza Republike Hrvatske (članak 46. stavak 1. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda, Narodne novine - Međunarodni ugovori br. 18/97, 6/99, 14/02, 13/03, 9/05, 1/06, 2/10; u nastavku: Konvencija). Tu obvezu dužna su ispuniti sva državna tijela koja su u konkretnim okolnostima slučaja za to nadležna...
Recentne odluke Europskog suda za ljudska prava vezane uz upravne stvari 7.3.2017
Upravni postupak može se definirati kao skup pravnih pravila kojima je reguliran način djelovanja tijela uprave (drugih državnih tijela i pravnih osoba) kada ta tijela, primjenom materijalnopravnih propisa na konkretan društveni odnos, donose svoje upravne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama ili pravnim interesima određenih subjekata.
Zakoni prihvaćeni šutnjom ili savjetovanje sa zainteresiranom javnošću 21.2.2017
Autorica u članku analizira načine donošenja propisa te skreće pozornost na mogućnosti da svi javno komentiraju donošenje propisa, a na koje komentare je nadležno tijelo dužno dati i odgovor. Svrha rada je potaknuti zainteresiranu javnost za sudjelovanje u zakonodavnim postupcima, kako bi doneseni propisi bili što kvalitetniji.
Članovi uprava, nadzornih i upravnih odbora trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za RH 6.12.2016
Jedna od aktualnijih tema na našoj političkoj sceni trenutno je način odabira i imenovanja upravljačke strukture trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za RH. To posebice iz razloga jer je Vlada RH nedavno izmijenila Uredbu o kriterijima za provedbu postupaka odabira i imenovanja predsjednika i članova uprava trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strat...
Prikupljanje i obrada osobnih podataka prema Zakonu o zaštiti osobnih podataka s osvrtom na sudsku praksu 30.8.2016
U današnje vrijeme gotovo svakodnevno izlažemo svoje osobne podatke javnosti, bilo da vršimo kupovinu putem interneta, otvaramo novi račun u banci ili kreiramo profil na nekoj od društvenih mreža. Pritom nerijetko nismo svjesni opasnosti kojoj se možemo izložiti dospiju li naši podaci u krive ruke, niti prava koja imamo prema osobama koje njima barataju. U isto vrijeme te osobe nisu svjesne ili ne...
Alternativno rješavanje sporova u javnoj upravi - mogućnosti i zapreke - 2. dio 22.8.2016
Zakon o koncesijama određuje tri vrste ugovora o koncesiji i to: 1. Ugovor o koncesiji za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra kao ugovora čiji je predmet korištenje općeg ili drugog dobra za koje je zakonom određeno da je dobro od interesa za Republiku Hrvatsku. 2. Ugovor o koncesiji za javne radove te 3. Ugovor o koncesiji za javne usluge. Već mnogo puta postavljeno pitanje, spada li ug...
Alternativno rješavanje sporova u javnoj upravi - mogućnosti i zapreke - 1. dio 16.8.2016
Alternativno rješavanje sporova u javnoj upravi ne predstavlja samo način rješavanja konflikata, već potiče kulturu komunikacije i uvažavanja interesa javnopravnih tijela i privatnih stranaka, a sve radi stvaranja prostora pogodnog za razvoj gospodarstva, socijalnog blagostanja i efikasnih institucija. Premda nije isto pregovarati s fizičkom osobom i javnopravnim tijelom, žele li se javnopravna ti...
Diskriminacija na radnom mjestu u novijoj sudskoj praksi 9.8.2016
Dokazivanje postojanja diskriminacije i dobivanje sudske zaštite često je tegoban i dugotrajan postupak. U radu prikazujemo dva predmeta iz prakse Ustavnog suda Republike Hrvatske u kojima su osobe pokušale dokazati diskriminaciju na radnom mjestu, ali u tome nisu uspjele.
Institut zabrane diskriminacije u praksi Europskog suda za ljudska prava 19.4.2016
Naša sudska praksa nije osposobljena da se po hitnom postupku transformira od prakse „pozitivizma“ u praksu „kreativizma“, no ipak mora prihvatiti činjenicu da se preko sustava europskih sudova, dakle i Europskog suda za ljudska prava (engl. European Court of Human Rights, franc. Cour Européenne des Droits de l’Homme) (dalje: ECHRa ili Europski sud), afirmira načelo precedentalnog prava i time sud...
<<  Prijašnja | Stranica: 1 2 3 4 5 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

< SviČlanak bez primjera obrasca

Klasifikacija

< Svi1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE
1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(113)
   1.1. USTAVNO UREĐENJE(32)
      1.1.1. Ustav RH(5)
      1.1.2. Ljudska prava i slobode, manjine(13)
      1.1.4. Ustavni sud(7)
      1.1.5. Izborni sustav, referendum(5)
      1.1.6. Simboli, blagdani, odlikovanja(1)
      1.1.7. Granice i granični prijelazi(1)
   1.2. USTROJSTVO DRŽAVNE VLASTI(16)
      1.2.1. Sabor(2)
      1.2.2. Vlada(1)
      1.2.3. Predsjednik RH(1)
      1.2.4. Državna uprava(7)
      1.2.5. Dužnosnici, službenici i namještenici(5)
   1.3. OBRANA, UNUTARNJI POSLOVI(4)
      1.3.1. Unutarnji poslovi, nacionalna sigurnost(2)
      1.3.3. Zaštita i spašavanje(1)
      1.3.4. Vatrogastvo, zaštita od požara(1)
   1.4. LOKALNA SAMOUPRAVA(43)
      1.4.2. Općine i gradovi(1)
   1.5. ZAŠTITA TAJNOSTI PODATAKA(5)
   1.6. EUROPSKA UNIJA(13)

Datum

2018(10) 2017(9) 2016(9) 2015(9)
2014(10) 2013(11) 2012(5) 2011(12)
2010(16) 2009(4) 2008(8) 2007(3)
2006(5) 2005(1) 2004(1)

Autori

AB CĆČ D ĐEFG H IJ K LM N OP R S ŠT UV Z Ž

Autori

Bagović(1)
Bašić(1)
Briški(1)
Butković(1)
Čuveljak(4)
Dominković(1)
Gović Penić(1)
Grbić(2)
Hak(2)
Jelušić(2)
Katić(1)
Maričić(4)
Marija Radelj(1)
Marković(3)
Marković, Trgovac(1)
Mičević(1)
Mijatović, Jurković(1)
Mrle(5)
Mršić(1)
Nakić(2)
Padjen(1)
Pajalić(1)
Pavlović(1)
Peček(3)
Rajko(37)
Saračević Moslavac(2)
Sarvan(5)
Seršić(1)
Struić(13)
Tolo(3)
Tuškan(2)
Vajda(2)
Vojković(2)
Zebić(2)
Zlatović(1)
Zrilić(1)

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite