Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci >
 

Stručni članci

Stranica 1 / 4
Dokumenti od 1 do 25 (od ukupno 83)
Naslov Datum
Smisao odredbe članka 106. stavka 2. Zakona o radu 1.4.2006
Prema čl. 106. st. 2. Zakona o radu (Nar. nov., br. 38/95, 54/95-ispr., 64/95-ispr., 17/01, 82/01, 114/03, 30/04, 142/03-ispr. i 68/05 – Odluka USRH, prema numeraciji u pročišćenom tekstu Zakona o radu (Nar. nov., br. 137/04), riječ je o odredbi čl. 113. st. 2.), poslovno i osobno uvjetovani otkaz ugovora o radu dopušten je samo ako poslodavac ne može zaposliti radnika na nekim drugim poslovima.
Sankcioniranje zlouporaba procesnih prava stranaka u parničnom postupku (1. dio) 1.4.2006
Zlouporabe procesnih prava stranaka popratna su pojava svih vrsta sudskih postupaka, a čini se da se zlouporabe u parničnom postupku i u ostalim građanskim postupcima u praksi događaju vrlo često, dok primjerena preventivna i represivna aktivnost sudova u najvećem broju slučajeva potpuno izostaje. Autor u radu izlaže osnove načela savjesnog korištenja procesnih ovlaštenja, uređenje procesnih insti...
Sankcioniranje zlouporaba procesnih prava stranaka u parničnom postupku (2. dio) 1.4.2006
Psihološki razlozi neprimjene općeg pravila o sankcioniranju zlouporaba ne mogu nikako biti ispušteni iz ovog izlaganja, premda o njima ne bi trebalo posebno govoriti. Sudačka dužnost podrazumijeva potpunu objektivnost, nepristranost i dosljednost u provedbi zakona i negativne pojave koje su vezane za poslove suca, ne smiju biti prepreka korektnom vršenju te dužnosti. Međutim, psihološki razlozi k...
Dodatni standardi pristupa informacijama javnog sektora 1.5.2006
U "Informatoru" broj 5434 od 05.04.2006. te 5435 od 08.04.2006. godine predstavili smo Prijedlog Zakona o tajnosti podataka (u nastavku teksta: Prijedlog ZTP-a) i Prijedlog Zakona o informacijskoj sigurnosti te njihovu usporedbu s važećim Zakonom o zaštiti tajnosti podataka.
Prijelazni lanac u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave 1.9.2006
Najavljena reforma sustava lokalne i područne (regionalne) samouprave, koja se ponajprije odnosi na uvođenje neposrednog izbora župana, gradonačelnika i općinskih načelnika (počevši od idućih lokalnih/područnih izbora 2009. godine), razumijeva i određene reperkusije po prijelazni lanac u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku teksta: samoupravne jedinice).
Kohabitacija nositelja izvršne vlasti i predstavničkog tijela na lokalnoj i područnoj (regionalnoj) razini 1.10.2006
Povod za analizu sadržanu u spomenutom tekstu bili su Prijedlog Zakona o izborima općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba te Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Podsjećamo na temeljni okvir koji postavljanju spomenuta dva prijedloga zakona: a) župani, gradonačelnici i općinski načelnici biraju se neposr...
Koji se procesni zakon podredno primjenjuje na materiju Zakona o radu 1.10.2006
Zakon o radu (Nar. nov., br. 38/95, 54/95-ispr., 64/95-ispr., 17/01, 82/01, 114/03, 30/04, 142/03-ispr. i 68/05 – Odluka USRH) u najvećem je dijelu materijalnopravni propis, koji sadrži tek manji broj procesnopravnih odredbi.
Forma sporazuma o prestanku ugovora o radu 1.11.2006
Sporazum radnika i poslodavca, prema čl. 103.(110.) t. 5. Zakona o radu (u zagradama je numeracija članaka prema pročišćenom tekstu Zakona o radu, objavljenom u Nar. nov., br. 137/04. ), jedan je od načina prestanka ugovora o radu.
Ustrojavanje unutarnje revizije u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave 1.12.2006
Prema čl. 137. st. 1. Zakona o proračunu, unutarnja revizija tijelo je proračunskog korisnika koje neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija proračunskih korisnika, upozorava na nepravilnosti i neusklađenost sa zakonskim i drugim propisima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže mjere za njihovo otklanjanje i mjere za unaprjeđenje poslovanja proračunskog ko...
Još o drugostupanjskom tijelu u postupcima radi ostvarivanja prava na pristup informacijama 1.12.2006
U „Informatoru“ broj 5308 od 19. siječnja 2005. godine te u broju 5327-5328 i 5332 od 26. i 30. ožujka, odnosno 13. travnja 2005. godine analizirali smo prijepor kome se podnosi žalba protiv prvostupanjskog rješenja o odbijanju zahtjeva za pristup informaciji koje donosi jedinica lokalne samouprave. Pritom smo iznijeli zaključak prema kojem je riječ o nadležnosti županije. Isto je stanovište iznes...
Mora li se poslodavac savjetovati s radničkim vijećem kada ne postoji ni vijeće, ni neki od njegovih ekvivalenata 1.12.2006
Prema čl. 132. (139.) Zakon o radu (Nar. nov., br. 38/95, 54/95-ispr., 64/95-ispr., 17/01, 82/01, 114/03, 30/04, 137/04 - proč. tekst, 142/03-ispr. i 68/05 – Odluka USRH - u zagradama navodimo numeraciju članaka prema pročišćenom tekstu Zakona o radu, objavljenom u Nar. nov., br. 137/04), radnici zaposleni kod poslodavca, koji zapošljava najmanje 20 radnika, osim radnika zaposlenih u tijelima drža...
Ograničenja mogućnosti kadrovskih promjena u lokalnim i područnim (regionalnim) upravnim tijelima 1.2.2007
Među novostima koje sadrži novela Zakona o postupku primopredaje vlasti (Nar. nov., br. 94/04, 17/07 - u nastavku teksta: ZPPV), nalaze se i ograničenja mogućnosti kadrovskih promjena u upravnim tijelima lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Ugovaranje tajnosti podataka s tijelima javne vlasti 1.7.2007
U poslovnoj praksi postoje situacije u kojima ugovorne strane, kao uzgrednu odredbu kojega drugog pravnog posla, ugovaraju obvezu da kao poslovnu tajnu čuvaju (određene) podatke koje su u okviru provedbe ugovora primile od druge ugovorne strane, nerijetko uz uglavke o odgovornosti za štetu koja bi bila prouzročena kršenjem takve odredbe.
Novi Zakon o tajnosti podataka 1.7.2007
Predlagatelj Konačnog prijedloga ZTP-a ukazao je, između ostalog, na sljedeće nedostatke do sada važećeg ZZTP-a:
Bjanko sporazumi o prestanku ugovora o radu 1.8.2007
Prema medijski posredovanim istupima sindikalnih predstavnika, neki poslodavci sklapanje ugovora o radu uvjetuju istodobnim sklapanjem bjanko sporazuma o prestanku radnog odnosa.
Isporučitelji komunalnih usluga nisu ovlašteni propisivati mjere prisilne naplate dugovanja 1.8.2007
Ustavni sud Republike Hrvatske 11. srpnja 2007. godine (odluka broj: U-II-1711/2002) pokrenuo je postupak ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom te ukinuo čl. 5. Odluke o načinu plaćanja komunalnih usluga (u nastavku teksta: Odluka). Odluku je donijela uprava K. d.o.o. iz O. (u nastavku teksta: Komunalno društvo).
Još o prisilnoj naplati dugova za komunalne usluge 1.9.2007
Ustavni sud Republike Hrvatske pritom je, u bitnome, utvrdio da Zakon o komunalnom gospodarstvu (Nar. nov., br. 36/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00, 51/01, 26/03 – proč. tekst, 82/04, 178/04.), niti u jednoj odredbi nije propisao ovlaštenje isporučitelja komunalne usluge da autonomno uredi i odredi prisilnu naplatu dospjelih, a nepodmirenih dugova korisnika komunalnih usluga, tj. – u konkretnom sl...
Može li se ovlast izdavanja lokacijskih dozvola proširiti na sve jedinice lokalne samouprave 1.12.2007
Novim Zakonom o prostornom uređenju i gradnji (Nar. nov., br. 76/07) decentralizirano je izdavanje lokacijskih dozvola i dio srodnih poslova.
Usporedba kataloga ljudskih prava u glavnim međunarodnim kodifikacijama 1.1.2008
Nakon neuspjele ratifikacije Ugovora o Ustavu za Europu, 13. prosinca 2007. godine potpisan je tzv. Reformski ugovor – Lisabonski ugovor, kojim se mijenjaju i dopunjuju Ugovor o Europskoj uniji te Ugovor o osnivanju Europske zajednice (Treaty of Lisbon amending the Treaty on European Union and the Treaty establishing the European Community, CIG 14/07).
Može li zakonodavac sektorskim propisom odrediti upravnu strukturu jedinice lokalne samouprave 1.2.2008
U članku 95. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (Nar. nov., br. 16/07) propisano je da su jedinice lokalne samouprave nadležne za obavljanje sljedećih geodetskih poslova:
Pravilnici o unutarnjem redu u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 1.3.2008
Pravilnici o unutarnjem redu normativna su karika koja povezuje opći akt o ustrojstvu pojedinoga upravnog tijela (npr. uredbu Vlade o unutarnjem ustrojstvu određenog ministarstva, odnosno odluku predstavničkog tijela jedinice lokalne i područne /regionalne/samouprave o ustrojstvu upravnih tijela odnosne jedinice) s pojedinačnim aktima kojima se odlučuje o – prije svega – rasporedu službenika i nam...
Izričito ustavno normiranje prava na pristup informacijama javnog sektora 1.4.2008
Za predstojeće razdoblje najavljeno je pristupanje izmjenama i dopunama Ustava Republike Hrvatske. Zasad je u javnosti najavljeno razmatranje noveliranja prije svega odredbi o udruživanju u saveze s drugim državama, formiranju izvršne vlasti nakon parlamentarnih izbora te obveznog školovanja.
Zaštita „zviždača“ u državnoj službi 1.4.2008
Nedavnom novelom Zakona o državnim službenicima (Nar. nov., br. 92/05, 142/06-Uredba, 77/07-Uredba, 107/07 i 27/08 - u nastavku teksta: ZDS), između ostalog normirana je zaštita tzv. „zviždača“ – zaposlenika koji dojavljuju nezakonitosti unutar organizacije u kojoj rade, u ovom slučaju „zviždača“ unutar državne službe.
Načini prestanka obavljanja pročelničke dužnosti 1.6.2008
U članku 53a. stavku 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 33/01, 60/01 – vjerod. tumačenje, 129/05 i 109/07 - u nastavku teksta: ZOLAPS) propisano je da upravnim tijelima u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku teksta: jedinice samouprave) upravljaju pročelnici, koje na temelju javnog natječaja imenuje poglavarstvo.
Utjecaj predstavničkih i izvršnih na upravna tijela u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 1.6.2008
U vrijeme pisanja ovog rada (kraj svibnja 2008. godine) pred upućivanjem u saborsku proceduru nalazi se najnovija verzija prijedloga zakona kojim će biti uređena prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika u upravnim tijelima samoupravnih jedinica, čiji je naziv, zasad, naveden u trima varijantama („Zakon o službenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi“, „Zakon o službeni...
<<  Prijašnja | Stranica: 1 2 3 4 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

Članak bez primjera obrasca(79)
Članak s primjerom obrasca(4)

Klasifikacija

1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(40)
2. PRAVOSUDNI SUSTAV(26)
3. JAVNE FINANCIJE(1)
4. GOSPODARSKOPRAVNO UREĐENJE(2)
7. NEGOSPODARSKE DJELATNOSTI(5)
8. PROSTORNO UREĐENJE, GRADNJA I ZAŠTITA OKOLIŠA(1)
9. RADNO PRAVO, ZDRAVSTVO, SOCIJALNA SKRB(8)

Datum

2018(4) 2016(1) 2015(1) 2014(2)
2013(2) 2012(8) 2011(15) 2010(17)
2009(4) 2008(11) 2007(7) 2006(11)

Autori

ABCĆČDĐEFGHIJKLMNOPR SŠTUVZŽ

Autori

< SviRajko
 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite