Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci > 3.6. JAVNA NABAVA
 

Stručni članci

Stranica 1 / 2
Dokumenti od 1 do 25 (od ukupno 29)
Naslov Datum
Primjena Zakona o javnoj nabavi - zajednica gospodarskih subjekata kao ponuditelj u postupku javne nabave 28.8.2018
Autor u članku obrađuje normativni okvir vezan za sudjelovanje zajednice gospodarskih subjekata u postupcima javne nabave, te relevantnu praksu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, kao središnjeg tijela državne uprave za politiku javne nabave i Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave (u nastavku: Državna komisija), kao žalbenog tijela, u tom dijelu.
Institut sukoba interesa prema novome Zakonu o javnoj nabavi 17.5.2018
Autor u članku obrađuje institut sukoba interesa u vezi s postupcima javne nabave, u smislu novoga Zakona o javnoj nabavi, s komparativnim prikazom u odnosu na prethodno zakonsko rješenje prema prethodnom Zakonu o javnoj nabavi (Nar. nov. br. 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14, dalje u tekstu: prethodni ZJN). Institut sukoba interesa, kako je reguliran ZJN 2016, u bitnome donosi vrlo slično rješenje nav...
Pravo na žalbu u postupcima javne nabave te postupanje Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave po službenoj dužnosti prema novome Zakonu o javnoj nabavi 22.3.2018
Donošenjem novoga Zakona o javnoj nabavi (Nar. nov. br. 120/16, u nastavku: ZJN 2016), koji je stupio na snagu 1. siječnja 2017., hrvatski pravni sustav u području javne nabave u potpunosti je usklađen s pravnom stečevinom EU. Dio četvrti ZJN 2016, članci 398. do 435., donosi odredbe o pravnoj zaštiti u postupcima javne nabave, kojima je omogućena zaštita subjektivnih prava i interesa gospodarskih...
Institut pojašnjenja i upotpunjavanja ponuda u postupcima javne nabave, normativno rješenje prema ZJN 2016 i praksa 2.1.2018
Autor u članku obrađuje institut pojašnjenja i upotpunjavanja kojeg naručitelji mogu koristiti tijekom pregleda i ocjene ponuda i zahtjeva za sudjelovanje u svim postupcima javne nabave i posebnim režimima nabave, reguliran novim Zakonom o javnoj nabavi, s komparativnim prikazom u odnosu na prethodno zakonsko rješenje prema Zakonu o javnoj nabavi (Nar. nov. br. 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14, u nast...
Europska jedinstvena dokumentacija o nabavi (ESPD) - primjena u praksi 12.9.2017
Direktiva 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća o javnoj nabavi u članku 59. donosi odredbe o Europskoj jedinstvenoj dokumentaciji o nabavi (ESPD), te u stavku 1. istoga članka propisuje da su „u vrijeme podnošenja zahtjeva za sudjelovanje ili ponuda, javni naručitelji dužni prihvatiti europsku jedinstvenu dokumentaciju o nabavi (ESPD) koja se sastoji od ažurirane osobne izjave kao preliminarni...
Novi Zakon o javnoj nabavi - provedba pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje 1.6.2017
Novi Zakon o javnoj nabavi objavljen je u Nar. nov. br. 120/2016, a stupio je na snagu (osim nekih odredbi Zakona navedenih u članku 452.) 1. siječnja 2017. godine. Novim Zakonom o javnoj nabavi (dalje u tekstu: ZJN 2016), u hrvatski pravni sustav implementirane su Direktiva 2014/24/EU i Direktiva 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014., koje su stupile na snagu 17. travnja 2...
Otvoreni postupak javne nabave prema novome Zakonu o javnoj nabavi 28.3.2017
Hrvatski sabor usvojio je novi Zakon o javnoj nabavi dana 9. prosinca 2016. godine. Zakon je objavljen u Nar. nov. br. 120/16, a stupio je na snagu (osim nekih odredbi Zakona, navedenih u članku 452.) 1. siječnja 2017. Novim Zakonom o javnoj nabavi (dalje u tekstu: ZJN 2016) u hrvatski pravni sustav implementiraju se Direktiva 2014/24/EU i Direktiva 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. ...
Institut okvirnog sporazuma prema novom Zakonu o javnoj nabavi 24.1.2017
Hrvatski sabor usvojio je novi Zakon o javnoj nabavi (dalje u tekstu: ZJN 2016) dana 9. prosinca 2016. godine. Zakon je objavljen u Nar. nov. br. 120/16, a stupio je na snagu 1. siječnja 2017. godine. Novim Zakonom o javnoj nabavi u hrvatski pravni sustav implementiraju se Direktiva 2014/24/EU i Direktiva 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014, koje su stupile na snagu 17. tr...
Planiranje u sustavu javne nabave - 2. dio 22.12.2016
Naručitelj određuje predmet nabave na način da predstavlja njegovu tehničku, tehnološku, oblikovnu, funkcionalnu i/ili drugu cjelinu te mora biti naveden u planu nabave, pozivu na nadmetanje i dokumentaciji za nadmetanje1. Podaci o predmetu nabave čine: opis predmeta nabave, količina ili objedinjeni iznos2, tehnička specifikacija, troškovnik, mjesto izvođenja radova, isporuke...
Planiranje u sustavu javne nabave - 1. dio 16.12.2016
Planiranje možemo općenito definirati kao intelektualno zahtjevan proces koji traži svjesno određivanje smjerova djelovanja i temeljenje odluka na svrsi, znanju i ispravnim procjenama. Planiranje i izrada plana nabave početne su faze u sustavu javne nabave. Obveza izrade plana nabave proizlazi iz odredaba Zakona o javnoj nabavi (Narodne novine, br. 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14), (dalje: ZJN) i odn...
Provođenje postupaka javne nabave do donošenja novog zakona - što se promijenilo i kako postupati - 2. dio 22.11.2016
Osim toga, u ZJN-u je propisano da se nekažnjavanost mora dokazati u odnosu na gospodarski subjekt i osobu ovlaštenu po zakonu za zastupanje gospodarskog subjekta dok se ESPD obrascem isto dokazuje u odnosu na gospodarski subjekt i osobe koje su članovi njegova upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili koje u njemu imaju ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora. Dakle, kod ESPD obras...
Provođenje postupaka javne nabave do donošenja novog zakona - što se promijenilo i kako postupati? - 1. dio 15.11.2016
Nove Direktive u javnoj nabavi stupaju na snagu dvadesetog dana od dana objave u SLEU. S obzirom da je objava bila 28.03.2014., Direktive su stupile na snagu 17.04.2014. te je rok državama članicama za implementaciju novih direktiva bio 18. travnja 2016. godine. Mogući slučajevi odgode implementacije pojedinih odredbi direktiva predviđeni su člankom 90. Direktive 2014/24/EU Europskog parlamenta i ...
Provedba postupaka javne nabave u prijelaznom razdoblju do donošenja novoga Zakona o javnoj nabavi s pregledom relevantne prakse Državne komisije 25.10.2016
U Službenom listu EU, dana 28. ožujka 2014. objavljene su nove direktive iz područja javne nabave, i to Direktiva 2014/24/EU o javnoj nabavi („klasična direktiva“) i Direktiva 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o nabavi subjekata koji djeluju u sektoru vodnog gospodarstva, energetskom i prometnom sektoru te sektoru poštanskih usluga („sektorska direktiva“). Države članic...
Najznačajnije novine koje donosi Prijedlog novoga Zakona o javnoj nabavi - 2. dio 22.9.2016
Prijedlog novoga Zakona o javnoj nabavi donosi fleksibilnije odredbe u vezi s načinom provedbe pregovaračkog postupka bez prethodne objave poziva na nadmetanje. Općenito, ovaj postupak, s obzirom na zakonske pretpostavke za njegovu primjenu (čl. 13. do 143. Prijedloga Zakona) u pravilu se provodi s jednim gospodarskim subjektom. Međutim, ako je na temelju uvjeta za odabir pregovaračkog postupka ja...
Najznačajnije novine koje donosi Prijedlog novoga Zakona o javnoj nabavi - 1. dio 1.9.2016
Vlada Republike Hrvatske, na sjednici održanoj 8. lipnja 2016., utvrdila je Prijedlog Zakona o javnoj nabavi te ga uputila Hrvatskom saboru na raspravu i usvajanje. Predloženim Zakonom u hrvatski pravni sustav implementiraju se Direktiva 2014/24/EU („klasična“) o javnoj nabavi i Direktiva 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća, od 26. veljače 2014., o nabavi subjekata koji djeluju u sektoru vodn...
Standardni obrazac europske jedinstvene dokumentacije o nabavi - ESPD 16.6.2016
Europska komisija je 5. siječnja 2016. donijela Provedbenu uredbu (br. 2016/7) o utvrđivanju standardnog obrasca za europsku jedinstvenu dokumentaciju o nabavi. Uredba je stupila na snagu 20-og dana od dana objave u Službenom listu EU, te je obvezujuća i izravno se primjenjuje u svim državama članicama EU, pa tako i u Republici Hrvatskoj. Uredbom se utvrđuje standardni obrazac (Prilog 2. Uredbe) k...
Najvažnije značajke elektroničke javne nabave u praksi naručitelja i ponuditelja 5.5.2016
Elektronička nabava je sustav javne nabave koji se temelji na primjeni elektroničkih sredstava komunikacije u postupcima javne nabave i uključuje uvođenje elektroničkih alata kao potpore različitim fazama procesa javne nabave, usklađen sa Zakonom o javnoj nabavi i integriran unutar Elektroničkog oglasnika javne nabave. Elektronička dostava je jedan od modula elektroničke nabave koji omogućava elek...
Nove vrijednosti europskih pragova u postupcima javne nabave 8.3.2016
Europska komisija je krajem 2015. godine svojim uredbama odredila nove financijske vrijednosti europskih pragova u EUR-ima, koje primjenjuju obveznici primjene propisa o javnoj nabavi kada provode postupke javne nabave radi sklapanja ugovora i okvirnih sporazuma, te ih je objavila u Službenom listu Europske unije. Istodobno je objavila i njihove odgovarajuće vrijednosti preračunate u nacionalne va...
Pravna zaštita u javnoj nabavi 26.1.2016
Područje javne nabave u Republici Hrvatskoj u proteklih je nekoliko godina značajno unaprjeđeno kroz provedbu postupaka sukladno Zakonu o javnoj nabavi (NN 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14 - Odluka USRH; dalje: ZJN). Uspostavom i provedbom zakonodavnog okvira temeljenog na relevantnoj pravnoj stečevini Europske unije, u Republici Hrvatskoj razvijen je sustav koji omogućava poštovanje temeljnih načela ...
Pregovarački postupak javne nabave bez prethodne objave u praksi Državne komisije, Europskog suda i prekršajnih sudova 23.12.2015
U Zakonu o javnoj nabavi (Nar. nov. br. 90/11, 83/13, 143/13, 13/14, dalje u tekstu: Zakon), pregovarački postupak javne nabave definiran je kao postupak u „kojem se naručitelj obraća gospodarskim subjektima po vlastitom izboru i pregovara o uvjetima ugovora s jednim ili s više gospodarskih subjekata“. Ovaj postupak naručitelji mogu provoditi kao pregovarački postupak s prethodnom objavom poziva n...
Postupanje naručitelja u odnosu na neuobičajeno nisku cijenu ponude u postupku javne nabave 13.10.2015
U postupku javne nabave, nakon otvaranja ponuda, naručitelj provodi pregled i ocjenu ponuda, u kojemu može postupiti sukladno člancima 91., 92. i 95. Zakona o javnoj nabavi (Nar. nov. br. 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14, dalje u tekstu: Zakon), odnosno može tražiti od ponuditelja objašnjenje neuobičajeno niske cijene, također može od ponuditelja zahtijevati pojašnjenje ili upotpunjavanje traženih dok...
Sukob interesa pri sklapanju ugovora o javnoj nabavi 27.8.2015
Sukob interesa je situacija u kojoj se može naći nositelj javne dužnosti kada je opći interes ugrožen postojanjem njegovog privatnog interesa. Sukob interesa može dovesti do koruptivnog ponašanja, zloporabe položaja, zloporabe povjerljivih informacija sa ciljem ostvarivanja osobne koristi, i sl. Iz tih razloga zakonom se posebno uređuje sukob interesa dužnosnika, državnih službenika, i sl., a za n...
Oslanjanje na sposobnost drugih subjekata 9.7.2015
Zakon o javnoj nabavi (Nar. nov. br. 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14 - Odluka USRH, dalje: ZJN) razlikuje pojmove „razlozi isključenja natjecatelja ili ponuditelja“ od „uvjeta sposobnosti“. Kada govorimo o razlozima isključenja, moramo znati da ZJN razlikuje obvezne od ostalih razloga isključenja. Tako su člankom 67. ZJN-a propisani obvezni razlozi isključenja, koje je javni naručitelj dužan primijen...
Okvirni sporazum prema Zakonu o javnoj nabavi 28.5.2015
Zakon o javnoj nabavi („Nar. nov.“ 90/11, 83/13, 143/13, 13/14, dalje u tekstu: Zakon), definira okvirni sporazum kao sporazum između jednog ili više naručitelja i jednog ili više gospodarskih subjekata svrha kojega je utvrditi uvjete pod kojima se sklapaju ugovori tijekom određenog razdoblja, posebice u pogledu cijene i, prema potrebi, predviđenih količina. Zakon kao postupke koji prethode sklapa...
Jamstva prema Zakonu o javnoj nabavi 23.4.2015
Zakon o javnoj nabavi (NN br. 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14 - Odluka USRH; dalje: ZJN) u člancima 76. i 77. sadrži odredbe vezane uz jamstva (v. čl. 76. i 77. ZJN-a). Jamstva se mogu tražiti, ali i ne moraju. Da li će se tražiti pojedino jamstvo ovisi o okolnostima svakog pojedinog slučaja odnosno o predmetu nabave. Dakle, naručitelji po vlastitoj procjeni odlučuju hoće li tražiti jamstvo, te ako d...
<<  Prijašnja | Stranica: 1 2 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

Članak bez primjera obrasca(26)
Članak s primjerom obrasca(3)

Klasifikacija

< Svi3.6. JAVNA NABAVA
3. JAVNE FINANCIJE(29)
   3.6. JAVNA NABAVA(29)

Datum

2018(4) 2017(4) 2016(11) 2015(7)
2014(3)

Autori

ABCĆČDĐEFGHIJKL M NOPRSŠ TUVZŽ

Autori

Lerman(3)
Loboja(17)
Mjertan(1)
Šperanda(1)
Šuler(7)

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite