Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Dnevni IUS-INFO > U središtu > Članak
 

        - +   *  

U središtu

3.10.2011

O Konačnom prijedlogu Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora

Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 21. rujna 2011. prihvatila je Nacrt konačnog prijedloga Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora, koji je upućen u treće čitanje u Hrvatski sabor.

U odnosu na tekst Konačnog prijedloga zakona koji je bio u drugom čitanju u Hrvatskom saboru, u tekstu Konačnog prijedlogu zakona koji se upućuje u treće čitanje nastale su određene razlike kao posljedice prihvaćanja (uvažavanja) amandmana podnesenih u drugom čitanju; dodatnog prijedloga samoga predlagatelja Zakona glede pripadnosti prihoda od upravljanja poslovnim prostorima u vlasništvu Republike Hrvatske (prihodi od kupoprodaje, zakupnine, civilne diobe i sl.) te o pravu Agencije za upravljanje državnom imovinom na naknadu za poslove upravljanja tom imovinom.

Zakon o zakupu i prodaji poslovnoga prostora uređuje važno područje pravnoga statusa i raspolaganja poslovnim prostorom, a zbog posebnosti toga obveznopravnoga odnosa oduvijek je u odnosu na opće propise Zakona o obveznim odnosima uređivan kao poseban zakon (lex specialis), kako u režimu društvenog vlasništva tako i danas.

Važeći Zakon o zakupu i prodaji poslovnoga prostora do sada je mijenjan tri puta, a kako je prihvaćena inicijativa Hrvatske obrtničke komore i Grada Zagreba da se zakonom omogući kupoprodaja poslovnoga prostora i u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne) samouprave, kao i inicijativa za prodaju širem krugu subjekata, zakupnicima odnosno korisnicima tih prostora, uz odgovarajuće uvjete i odgovarajući postupak, kao i za poslovne prostore u vlasništvu Republike Hrvatske, bilo je nužno promijeniti Zakon.

Ukazala se potreba revidirati i određene odredbe važećeg Zakona koje su u međuvremenu konzumirane (npr. obveza usklađenja ugovora o zakupu bez prethodno provedenog javnog natječaja u određenom roku iz članka 35. stavka 1. Zakona i drugo), a potrebno je ugraditi i odgovarajuće materijalne odredbe vezane uz uvjete i postupak kupoprodaje poslovnoga prostora koje su se do sada nalazile samo u Uredbi o prodaji poslovnoga prostora u vlasništvu Republike Hrvatske, a trebale bi biti obavezan sadržaj Zakona.

Zbog konzistentnosti i cjelovitosti uređenja navedenih pitanja procijenjeno je da treba donijeti novi Zakon, a ne samo izmjenu i dopunu postojećeg.

Ovim Zakonom uređuje se:

- zasnivanje zakupa,

- prava i obveze ugovornih stranaka,

- prestanak zakupa,

- kupoprodaja poslovnoga prostora u vlasništvu Republike Hrvatske, županija, Grada Zagreba, gradova i općina.

Donošenje novog Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora predviđeno je kao Mjera 3., u sklopu Programa mjera za pojednostavljenje poslovanja subjekata maloga gospodarstva, prihvaćenog Zaključkom Vlade Republike Hrvatske od 24. lipnja 2010. godine, a sukladno Planu gospodarskih aktivnosti Programa gospodarskog oporavka Vlade Republike Hrvatske.

Konačnim prijedlogom zakona omogućuje se sadašnjim zakupnicima odnosno korisnicima poslovnoga prostora u vlasništvu Republike Hrvatske, županija, Grada Zagreba, gradova i općina (koji uredno izvršavaju sve obveze iz ugovora o zakupu i druge financijske obveze prema jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave te uz dodatni uvjet petogodišnjeg korištenja toga prostora i uz propisane iznimke) kupnja tih prostora uz uvjete i u postupku propisanim ovim Zakonom, uredbom Vlade Republike Hrvatske odnosno odlukama jedinica lokalne i područne (regionalne samouprave).

Republika Hrvatska odredila je malo gospodarstvo odnosno obrtništvo kao dio temeljne podloge njezinog gospodarskog razvoja. Kako su upravo obrtnici najčešći zakupnici poslovnoga prostora, kroz zakonsku mogućnost kupnje poslovnoga prostora koji koriste, trebao bi se poboljšati njihov položaj pružanjem sigurnosti kroz obavljanje poslovanja u vlastitom prostoru.

Ustavna načela o pravednosti i jednakosti te poduzetničkoj ravnopravnosti traže da se poslovni prostor u vlasništvu Republike Hrvatske, županija, Grada Zagreba, gradova i općina, privatizira na odgovarajući način, stoga se ovim Zakonom nastoji omogućiti prodaja širem krugu korisnika tih prostora, a ne kao do sada samo subjektima maloga gospodarstva.


Ocijeni ovaj tekst

Arhiv

Zadnji članci

2018

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2017

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2016

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2015

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2014

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2013

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2012

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2011

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2010

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2009

Prosinac

Studeni

Listopad

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite