Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Dnevni IUS-INFO > U središtu > Članak
 

        - +   *  

U središtu

4.5.2010

Novim pravilnicima ususret informatizaciji sustava socijalne skrbi

Tri nova pravilnika koja je donijelo Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi uvode novine u područje propisanog postupka vođenja evidencije o pojedinim kategorijama korisnika socijalne skrbi te u sadržaj upisnika ustanova socijalne skrbi. Ministarstvo preporuča, a ponegdje i nalaže, vođenje evidencije u elektroničkom obliku što će, između ostalog, doprinijeti informatizaciji jednog dijela sustava socijalne skrbi.
Uslijed ekonomskih i društvenih promjena te procesa tranzicije današnji sustav socijalne skrbi susreće se s nizom problema. Pri tome je važno istaknuti netransparentnost sustava u obliku manjkavih informacija o socijalnoj situaciji, korisnicima i učincima programa. Bitan problem je i nepostojanje dovoljno objektivnih informacija za evaluaciju programa.

Povećanju transparentnosti i stvaranju uvjeta za učinkovitiju evaluaciju programa svakako bi pridonijela informatizacija sustava socijalne skrbi te promjena u načinu prikupljanja podatka i vođenju evidencija o korisnicima. Iscrpnije i preciznije informacije važne su za osmišljavanje kvalitetnih socijalnih programa, njihovu provedbu i analizu.

Također, postoje nedostaci u vođenju evidencije o korisnicima koju moraju voditi pružatelji usluga socijalne skrbi. Često puta evidencije su nepotpune i neusklađene što otežava standardizirano praćenje podataka. Informatizacija sustava znatno bi umanjila taj problem.

Stoga tri nova pravilnika, objavljena u Narodnim novinama, br. 52/10, uvode novine upravo u područje informatizacije sustava odnosno propisanog postupka vođenja evidencije o pojedinim kategorijama korisnika socijalne skrbi te u sadržaj upisnika ustanova socijalne skrbi. Ministarstvo preporuča, a ponegdje i nalaže vođenje evidencije u elektroničkom obliku što će svakako doprinijeti standardiziranom praćenju podataka, informatičkom povezivanju jednog dijela sustava socijalne skrbi i kvalitetnijoj analizi prikupljenih podataka.

Tako Pravilnik o sadržaju upisnika ustanova socijalne skrbi propisuje sadržaj upisnika ustanova socijalne skrbi za centre socijalne skrbi, domove socijalne skrbi i centre za pomoć i njegu koji vodi ministarstvo nadležno za poslove socijalne skrbi te način vođenja i upis podataka u upisnik. Za razliku od starog pravilnika istog naziva (Narodne novine, br. 79/98), novi Pravilnik propisuje da se evidencijski listovi upisnika moraju voditi u elektronskom obliku (članak 2.) te da podaci evidencijskog lista o subjektu upisa i ovlaštenoj osobi za zastupanje subjekta moraju sadržavati i osobni identifikacijski broj (OIB) (članak 6.).

Slične promjene donosi i novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencija fizičkih osoba koje samostalno obavljaju socijalnu skrb kao profesionalnu djelatnost. Evidencija se vodi za fizičke osobe koje obavljaju poslove obiteljskog doma i za fizičke osobe koje obavljaju poslove savjetovališta, kao profesionalnu djelatnost.

Pravilnik o načinu pružanja usluga obiteljskog doma te uvjetima prostora, opreme, stručnih i drugih radnika propisuje način pružanja usluga obiteljskoga doma te uvjete prostora, opreme i potrebnog broja i vrste radnika koje mora imati obiteljski dom u kojem fizička osoba pruža usluge skrbi izvan vlastite obitelji kao profesionalnu djelatnost za pet do dvadeset odraslih korisnika, odnosno za četvero do desetero djece.

U ovo područje po prvi se puta uvodi obveza predstavnika obiteljskoga doma da vodi evidenciju i dokumentaciju o korisnicima (članak 12.). U tu svrhu predstavnik doma mora voditi: matičnu knjigu koja sadrži opće podatke, evidenciju korisnika s obaveznim OIB-om korisnika; knjigu dnevne evidencije koja sadrži podatke o svim važnijim dnevnim aktivnostima i zapažanjima o korisniku, promjene u ponašanju korisnika i sl.; dosje korisnika koji sadrži rješenja i potvrde o zdravstvenom stanju, obrazovanju, socijalnom statusu korisnika i sl. Evidencije se mogu voditi i u elektronskom obliku. Predstavnik obiteljskog doma obvezan je započeti s vođenjem evidencije i dokumentacije iz članka 12. najkasnije od 1. svibnja 2010. godine.

Sva tri pravilnika donesena su na temelju Zakona o socijalnoj skrbi, a stupaju na snagu 6. svibnja 2010.

Literatura: Puljiz V., Bežovan G., Matković T., Šućur Z., Zrinščak S., (2009.) Socijalna politika Hrvatske, Zagreb, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

Pripremio: Željko Čižmek


Ocijeni ovaj tekst

Arhiv

Zadnji članci

2018

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2017

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2016

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2015

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2014

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2013

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2012

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2011

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2010

Prosinac

Studeni

Listopad

Rujan

Kolovoz

Srpanj

Lipanj

Svibanj

Travanj

Ožujak

Veljača

Siječanj

2009

Prosinac

Studeni

Listopad

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite