c S
Dnevne novosti
Hrvatska na prvom mjestu u regiji po broju kartica 04.03.2009 15:55 Odrasla osoba u Hrvatskoj u prosjeku ima 2,2 kartice, što Hrvatsku i dalje svrstava na prvo mjesto u regiji po broju kartica po odrasloj osobi, a među prve tri je i po broju podizanja gotovine na bankomatima, iza Estonije i Slovenije, rečeno je na današnjem susretu s novinarima predstavnika tvrtke za međubankarske usluge MBU, povodom obilježavanja 15. godišnjice osnutka te tvrtke.


MBU je osnovan 1994. godine na inicijativu 17 hrvatskih banaka, a danas usluge tog kartičnog procesora, kroz tzv. MBNET mrežu korisiti 20-tak uglavnom manjih hrvatskih banaka te još desetak ostalih partnera, kartičarskih kuća, telekomunikacijskih kompanija i sl.MBNET tako danas u Hrvatskoj broji ukupno 1,3 milijuna kartica, od čega 63 posto čine debitne kartice, te 1.200 bankomata, što čini oko trećine od približno 3.000 bankomata u Hrvatskoj, a prosječna vrijednost po transakciji na bankomatima iznosi 600-tinjak kuna.

Prema riječima predsjednika Uprave MBU Ivana Vuka, ta je tvrtka 2006. i 2007. izašla i na inozemna tržišta te danas usluge pruža i klijentima u Austriji, Ukrajini, Srbiji, Slovačkoj u kojoj je primjerice MBU za Erste banku vodio projekt zamjene nacionalne valute eurom. Za klijente, uz ostalo, MBU obavlja i nadzor nad kartičnim prijevarama, a prema riječima članice Uprave tvrtke Dijane Bojčeta Markoja, u Hrvatskoj problema s kartičnim prijevarama ima sve manje.

Naime, rekla je, većina hrvatskih banaka i kartičara zamijenilo je kartice s magnetnim trakama za kartice s čipom, koje za sada nisu "provaljene", pa se i dalje veći dio kartičnih prijevara događa zbog nemara vlasnika kartica.Bojčeta Markoja je, predstavljajući poslovanje tvrtke, kazala i da su prihodi MBU lani iznosili gotovo 68 milijuna kuna.No, istaknula je, cilj MBU nije poslovati s dobiti, već se cjelokupni prihodi koriste za pokrivanje troškova poslovanja, a temeljem rezultata poslovanja svake se godine, uglavnom naniže, mijenjaju naknade za banke, koje su jednake u svim zemljama u kojima tvrtka posluje.